پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خطر ورشکستگی در کمین نیویورک

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 304672
افزایش بی رویه هزینه های خدمات درمانی و مستمری بازنشستگان، بدهی شهر را افزایش می دهد.
به گزارش جهان به نقل از شینهوا، میز امریکا LHVnews؛ "مایکل بلومبرگ" شهردار نیویورک اعلام کرد این شهر نیز مانند دیترویت، در خطر ورشکستگی قرار داد.

 بلومبرگ در سخنان خود گفت نیویورک نیز مانند دیترویت یکی از مراکز اصلی تولید در ایالات متحده است. از آن جایی که شرکت های بزرگ این حوزه به تدریج به خارج از شهرها منتقل می شود، نیویورک به دنبال آن است تا صنایع خود را تنوع بخشد تا این که تنها به یک بخش وابسته باشد.

طی چند سال اخیر، صنایع کوچک در این شهر رونق پیدا کرده است که از آن میان می توان به فیلم سازی، فرهنگ و هنر، مد و طراحی و توریسم اشاره داشت؛ اما بنا بر نظر شهردار نیویورک، خطر ورشکستگی اقتصادی برای این شهر بسیار جدی است. علت اصلی این امر نیز مشابه دیترویت، موارد افزایش هزینه های دستمزدها و خدمات درمانی را در بر می گیرد.

دیترویت ماه گذشته با اعلام ۱۸.۵ میلیارد دلار بدهی که بخش اعظم آن مربوط به حوزه درآمد، حقوق بازنشستگی و خدمات درمانی می شود، اعلام ورشکستگی کرد.

هزینه های بازنشستگی امریکا نیز از ۱.۳میلیارد دلار در سال ۲۰۰۲، به ۶.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ رسید. این رقم در حال حاضر بیش از هشت میلیارد دلار در سال است.

به گفته شهردار نیویورک، اگر چه امکان دارد زمان زیادی طول بکشد تا آن چه در دیترویت رخ داد، در این شهر نیز به وقوع بپویندند اما اگر هزینه های خدمات درمانی و مستمری بازنشستگی همچنان رو به رشد باشد، شرایط و سرمایه گذاری در این شهر دشوار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *