سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۵

زنگنه قبل از آمدن به مجلس عذرخواهی کند

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 303986
وزیر سابق نفت و رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اظهارات زنگنه درباره مدیران نفت گفت: کمیسیون، صلاحیت، عملکرد و سوابق سیاسی وزیر پیشنهادی نفت را بررسی می‌کند و اگر با شاخص‌ها مطابق نباشد، رأی آوردن برای او دشوار است.
زنگنه قبل از آمدن به مجلس عذرخواهی کند
به گزارش جهان، مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت بیژن زنگنه به عنوان گزینه مطرح برای وزارت نفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی صلاحیت گزینه‌های تصدی وزارتخانه در کمیسیون‌ها بر اساس عوامل مختلفی صورت می‌گیرد که عواملی از وضعیت سیاسی، سوابق عملکردی، سن و توانایی جسمانی لازم و تحصیلات عالیه مرتبط از جمله این موارد است.

وی گفت: در بررسی وضعیت سیاسی گزینه‌های پیشنهادی وزارت، عملکرد افراد در سنوات گذشته در انقلاب و اینکه در چه مواردی با نظام در تعارض بوده و یا در چه مواردی هماهنگی داشته است، مد نظر قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: فتنه ۸۸ خط قرمز روشنی است که قطعا مجلس کسانی که در این فتنه نقش داشتند را دور از ذهن قرار نمی‌دهد.

زنگنه خود صلاحیت گروهبانی وزارت نفت را دارد؟

وزیر اسبق نفت همچنین گفت: از همه اینها گذشته نقل قولی از آقای زنگنه در رسانه‌ها مطرح شده که درباره مدیران نفتی گفته‌اند گروهبان‌ها باید بروند و ژنرال‌ها بیایند، واقعا تأسف می‌خوریم فردی که هنوز صلاحیتش بررسی نشده بیاید اینگونه اظهارنظر کند.

وی افزود: آقای زنگنه باید از مدیران نفتی عذرخواهی کند و در عین حال بررسی شود که آیا اصلا خود صلاحیت گروهبانی در وزارت نفت را دارد یا خیر و این کار باید قبل از ورود به مجلس صورت گیرد چرا نگاه تکبر آمیز به مدیران زحمتکش نفتی، درست نیست.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای به جایی وصل باشند و ژنرال شوند و برای خود امتیاز قائل باشند، اجحاف به مدیران زحمتکش نفتی است بنابراین آقای زنگنه اگر این حرف را زده‌اند باید عذرخواهی کنند و اگر نگفته‌اند باید تکذیب کنند.

وی درباره بررسی صلاحیت زنگنه در کمیسیون انرژی نیز گفت: هنوز ایشان به طور رسمی به عنوان وزیر معرفی نشده‌اند و فقط در رسانه‌ها بحث وزارت ایشان مطرح است، لذا باید مراقب صحبت‌ها و مطالبشان باشند. قطعا کمیسیون انرژی در بررسی‌های خود مشخصات عمومی، عملکردی و سابقه سیاسی افراد را در نظر می‌گیرد.

مسیر دشوار زنگنه برای رای اعتماد


رئیس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: معتقدیم که رأی آوردن آقای زنگنه با این شرایط در مجلس سخت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا رایزنی با دولت یازدهم صورت گرفته که وی را به عنوان وزیر معرفی نکنند،‌گفت: وقتی شاخص‌ها برای مجموعه‌ای وجود داشته باشد دیگر رایزنی معنایی ندارد و اگر در انتخاب وزرا شاخص‌ها و خطوط قرمزی که نظام مشخص کرده، رعایت شود، دیگر معامله‌گری و لابی‌ کردن مطرح نمی‌شود و قطعا این فرهنگ باید عوض شود چرا که به نفع نظام نیست.

میرکاظمی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم عملکرد سیاسی افراد به راحتی قابل گذشت نیست، بحث فتنه برای ما بسیار مهم است، درست است که ترحم نظام باعث شد برخی پیگیری‌ها صورت نگیرد اما خیانتی که در آن زمان شد، در کاهش رتبه ایران در صحنه‌های بین‌المللی تأثیر گذاشت و آنهایی که اطلاعات بین‌المللی دارند می‌دانند که این آسیب‌ها چقدر جدی است و کسانی که در این توهم سهم داشتند چقدر در آسیب رسانی هم سهیم بودند.

کرسنت هم مد نظر مجلس است


وی همچنین به قرارداد کرسنت در دوران وزارت زنگنه اشاره کرد و گفت: این قرارداد از نکاتی است که در صورتی که آقای زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوند مورد توجه خواهد بود چرا که از قراردادهای خیانت‌آمیزی است که در آن زمان شکل گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
اینها که همین الان خودشون رو ژنرال می خونن و به همکارانشان گروهبان می گن ، فردا ملت رو حتما سرباز و یا نوکر میخونن.
احمدی نژاد که خودشو نوکر مردم میخوند اینجوری شد . تو که همون اول می گی ژنرال معلوم نیست بعدش چی در میاد
البته آقایان اصلاح طلب(عشق آمریکا) ناراحت نشن!! خواهشا این یه بار!!
می دونم بدترین انتقاد ها رو می کنین و بدترین تهمت ها رو می زنین ، اما وای به حال کسی که از شما انتقاد کنه در اینصورت بی سواد ، بی فرهنگ ، پشت کوهی و انواع و اقسام این فحش ها نثارش می شه.
خواهشا اینبار از ما بگذرید !×!×!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم!
زنگنه واقعیت نگاه اشرافی و بالادستی رفسنجانی چی ها رو افشا کرده. نگاه اینا به مردم نگاه ارباب رعیتی است. صد هزار رحمت به آقای دکتر احمدی نژاد.حیف شد.
لیست هاشمی به روحانی است
United States
همراه موسوی نیز بود