چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

وزیر: از کتاب شعر رئیس جمهور بی‌خبرم

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 303859
سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت مجوز انتشار مجموعه شعر محمود احمدی نژاد اظهار بی‌اطلاعی کرد و همچنین از آمادگی مدیران این وزارتخانه برای ارائه مشورت به علی جنتی گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد دولت یازدهم خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب ۱۲ مرداد و در حاشیه ضیافت افطاری با شاعران در مجتمع باغ زیبا در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که «ظاهرا آقای احمدی‌نژاد در هشت سال اخیر شعرهایی سروده است و آنها را در یک کتاب برای اخذ مجوز به اداره کتاب تحویل داده است. این مجموعه شعر الان در چه وضعیتی است؟» گفت: بنده اطلاعی از این مجموعه ندارم و چنین مجموعه شعری را ندیده‌ام.

چند ماه پیش روزنامه ایران از اقدام محمود احمدی‌نژاد در گردآوری شعرهایی که طی دوران ریاست جمهوری و در مناسبت‌های مختلف سروده است، خبر داده و اعلام کرده بود این مجموعه در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر در مورد روال تحویل وزارت ارشاد به وزیر جدید گفت: ما به آقای جنتی گفته‌ایم که هر اطلاعات و مشورتی که بخواهند و با هرکدام از مدیران فعلی ارشاد مایل باشند، صحبتی بکنند، می‌توانند بیایند و در جریان امور قرار گیرند.

وزیر ارشاد همچنین در واکنش به این نکته که «ممکن است آقای جنتی از مجلس رای اعتماد نگیرد» گفت: باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

حسینی همچنین درباره تخلف نشریه بخارا گفت: همان روزی که این تخلف صورت گرفت، از معاونت مطبوعاتی با مسئولان این نشریه تماس گرفتند و آن‌ها هم بابت این کار عذرخواهی کردند. البته جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات هنوز تشکیل نشده است تا به این موضوع رسیدگی شود اما با توجه به عذرخواهی مسئولان این نشریه و اینکه گفته‌اند تعمدی در کار نبوده است، بعید است به خاطر این مسئله بخواهند برخوردی با آن بکنند.

وزیر ارشاد همچنین با تایید خبر روز گذشته مهر در خصوص ابلاغ آیین‌نامه اجرایی کار حرفه‌ای خبرنگاری، تاکید کرد: ما آیین نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران را ابلاغ کردیم و کارهای این آئین نامه انجام شده است.

وی همچنین گفت: این کار خوبی بود که در معاونت مطبوعاتی و با حمایت صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران انجام شد نظرات کارشناس را هم گرفتم و در دولت هم بررسی شد و در نهایت گفتند که خود وزیر می‌تواند آن را ابلاغ کند و من هم این کار را انجام دادم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *