شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

دانش آموزان ایرانی در سکوی دهم المپیاد جهانی ریاضی

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 302495
تیم دانش آموزی ایران شرکت کننده در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی با کسب شش مدال طلا، نقره و برنز موفق به کسب رتبه دهم جهان شدند.
به گزارش جهان، حسن ساعی دهقان رییس باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان کرد: تینا ترکمان، عضو تیم المپیاد ریاضی ایران با کسب ۲۸ نمره موفق به کسب رتبه دوم در بین دختران شرکت کننده در این مسابقات شد.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی در روزهای ۲۷ تیرماه تا ۶ مردادماه با حضور تیم های دانش آموزی ۱۰۳ کشور جهان در شهر سانتامارتا در کشور کلمبیا برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم های چین، کره جنوبی و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: در تیم ایران الک بدرویا و عارف صادقی مدال طلا، ماهان تجربه کار، تینا ترکمان و محمدجواد شعبانی زهرایی مدال نقره و سید محمدحسین سیدصالحی مدال برنز را کسب کردند. تیم ایران را دکتر آرش رستگار و دکتر عرفان صلواتی به عنوان سرپرست اول و دوم و دکتر کسری علیشاهی و دکتر مصطفی عین الله زاده به عنوان ناظران علمی همراهی می‌کردند.

 دانش‌پژوهان ایرانی سال گذشته در پنجاه و سومین دوره المپیاد جهانی ریاضی با کسب سه نشان طلا، دو نقره و یک برنز به مقام هشتم جهان دست یافتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *