جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتراضات فرانسه به روز سوم رسید

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 301010
اعتراضات مردم فرانسه به قانون جدید این کشور در خصوص حجاب بانوان به روز سوم خود رسید به طوریکه شب گذشته چند پاسگاه پلیس مورد حمله معترضان قرار گرفت.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتد پرس نوشت: پارلمان فرانسه در هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که به موجب آن داشتن روبند برای خانم ها در این کشور ممنوع است.

بر اساس این گزارش، قانونگذاران فرانسوی قانونی را به اتفاق آرا تصويب كردند كه به موجب آن روبند مغاير با اصول "آزادي و عدالت" تلقی شده و استفاده از آن در اين كشور ممنوع اعلام شد.

برخی رسانه ها از این قانون با عنوان قطعنامه غیر الزام آور یاد کرده و می نویسند این قطعنامه غير الزام‌ آور با ۴۳۴ رای موافق و بدون رای مخالف در پارلمان فرانسه تصويب شد كه بدين ترتيب زمينه برای اجراي قانون منع استفاده از روبند در محافل عمومي فرانسه از جمله خيابانها فراهم شد.

در پی تصویب این قانون، پلیس فرانسه در پی اجرای آن برآمد اما روز جمعه هنگامی که پلیس قصد داشت با یک زن که از روبند استفاده کرده بود، برخورد کند با ممانعت همسر وی روبرو شد که در ادامه تقابل آنها به درگیری و بازداشت همسر این زن منجر شد. همین امر سبب آغاز اعتراضاتی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه شد که تا صبح امروز دوشنبه ادامه داشت.

در همین رابطه شب گذشته پلیس ضد شورش فرانسه در حال گشت زنی در خیابان ها بود، اما با این وجود مردم معترض به پاسگاه های پلیس حمله و اقدام به واژگون کردن خودروها کردند که به گزارش آسوشیتد پرس، ۲۰ خودرو در پاریس واژگون شده اند.

از سوی دیگر شب گذشته در شهر "تراپس" در نزدیکی پاریس، در حدود ۲۵۰ نفر از معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به نوشته این رسانه غربی، این ناآرامی ها خاطره آشوب های سال ۲۰۰۵ را که در نتیجه کشته شدن دو نوجوان در فرانسه آغاز شده بود و تا مدت ها ادامه داشت در ذهن تداعی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *