پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اعتدال یعنی نه افراط و نه تفریط

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 299649
نماینده مشهد با بیان اینکه اعتدال به معنای حرکت در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی است نه تغییر در چارچوب ها، گفت: اعتدال یعنی نه افراط و نه تفریط.
به گزارش جهان، امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شعار اعتدال آقای حسن روحانی اظهار داشت: واژه اعتدال در اصطلاح سیاسی کشورمان واژه تعریف شده‌ای نیست و طرح عناوینی مانند نیروهای رادیکال، حزب دموکرات و محافظه‌کار ریشه در ادبیات سیاسی غرب دارد.

وی افزود: اعتدال در لغت به معنای عدم افراط و تفریط است و مبنای اسلام نیز همواره بر همین اصل استوار بوده و انسان‌ها را به آن سمت هدایت می‌کند بدان معناست که انسان با توجه به توانایی‌های خدادادی در راستای استفاده از آنها و تسلطی که بر جهان دارد نه افراط کند و نه تفریط.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: اعتدال در مفهوم ادبیات سیاسی کشورمان به معنای حرکت در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی است و حال باید مشخص شود که منظور از اعتدال، تغییر در روش‌های نظام است یا در چارچوب نظام.

وی تصریح کرد: معتقدیم تا جایی که مبنای اعتدال بر اساس ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخالفت با زورگویی، خشونت و سلطه‌گرایی که معیار افراط و تفریط در عرصه سیاست یک نظام است، باشد و دولت بخواهد در این چارچوب از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دیگر استفاده کند و آرمان‌های اسلامی را محقق بخشد، امری پسندیده محسوب می‌شود و چنانچه منظور از اعتدال، تغییر در چارچوب‌ها باشد این مسئله قطعا اشکال دارد و باید بررسی شود.

نماینده مشهد با اشاره به خودداری کردن از اقدامات رادیکالی در دولت یازدهم بیان داشت: مدیران نباید به دنبال اقدامات رادیکالی باشند، چراکه تجربه سال‌های ۷۸ و ۸۸ نشان داده است که هرگاه مدیران، سیاست‌گذاران و افراد تأثیرگذار جامعه به چنین اقداماتی کمک کرده‌اند، رفتارهایی غیرقانونی و رادیکالی در جامعه شکل گرفته است.

قاضی‌زاده در پایان گفت: چنانچه دولت به دنبال برنامه‌ها نظام و به‌کارگیری مدیران معتقد به نظام باشد، آنها نخواهند گذاشت که رفتارهای رادیکالی در جامعه شکل گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *