پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

طرح نمایندگان برای حمل سلاح

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 298106
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح موسوم به «حفظ حقوق غیرمادی نمایندگان» با موضوعیت «حمل سلاح، پاسپورت سیاسی و طرح ترافیک» را تشریح کرد.
به گزارش جهان، حسین گروسی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات طرح موسوم به «حفظ حقوق غیر مادی نمایندگان» یادآور شد: مجلس در گذشته طرح حقوق مادام‌العمر برای نمایندگان را مطرح کرد.

وی افزود: طبق آن طرح، وکلای ملت پس از پایان دوره نمایندگی شان می‌توانستند حقوق مستمر دریافت کنند که در مجلس هشتم، کل این حقوق و مزایا را لغو کردیم.

گروسی خاطر نشان کرد: آن زمان در قالب بررسی طرح مذکور، تمامی حقوق و مزایایی که برای نمایندگان بعد از پایان یافتن دوره نمایندگی شان در نظر گرفته شده بود، لغو شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تجارب و تخصص نمایندگان و با بیان اینکه این تجارب و تخصص برای کشور مفید است، گفت: در همین راستا طرحی نوشتیم که در آن بحث صدور «پاسپورت سیاسی» و «طرح ترافیک» برای نمایندگان در نظر گرفته شده است.

گروسی با بیان اینکه در این طرح بحث حمل سلاح هم وجود دارد، افزود: طبق این طرح، افرادی که به دلیل مسائل امنیتی نیاز به استفاده از سلاح داشته باشند، درخواست خود را به مراجع ذیصلاح ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صرفا امتیازات غیر مادی را در این طرح لحاظ کرده‌ایم، اظهار داشت: در واقع فردی که چند دوره نماینده مجلس است، می‌تواند از برخی امتیازات غیر مادی بهره ببرد که استفاده از آنها آسیبی به کشور نمی زند.

گروسی متذکر شد: اگر در این زمینه بحثی درباره هزینه‌ها هم باشد، نمایندگان باید خودشان تمامی هزینه‌ها را بپردازند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اعلام اینکه این طرح توسط کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تدوین شده، ابراز امیدواری کرد که طرح یاد شده در صحن علنی مطرح شود.

وی طراح این طرح را عزت‌الله یوسفیان نماینده آمل در مجلس معرفی کرد و با بیان اینکه طرح مذکور به امضای حدود ۲۵ نفر از نمایندگان رسیده است، عنوان دقیق طرح را «حفظ حقوق غیر مادی نمایندگان» عنوان کرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان اینکه استفاده از حقوق و امتیازات به درخواست نمایندگان بستگی دارد، گفت: این حقوق مادام‌العمر نیست، زیرا باید نمایندگان درخواست دهند و بر اساس درخواست‌ها امتیازات تعلق می‌گیرد.

گروسی همچنین با ذکر این نکته که این طرح باید در صحن علنی مجلس بررسی شود و ممکن است تصویب نشده یا دچار تغییراتی شود، افزود: وقتی کسانی به دلایلی می توانند از مراجع قانونی طرح ترافیک یا مجوز حمل سلاح اخذ کنند، یک نماینده به طور اولی می تواند از این مزایا استفاده کند.

وی با اشاره مجدد به طرح حقوق مادام‌العمر نمایندگان اظهار داشت: بعد از منتفی شدن آن طرح در مجلس بسیاری از افراد توانمند، متخصص و با تجربه که می توانستند به کشور کمک کنند، از سیستم دولتی خارج و وارد سیستم خصوصی شدند.

این نماینده مردم در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه در آن طرح بحث حقوق مادام‌العمر مطرح نبود، اظهار داشت: بر خلاف جوی که در آن زمان ایجاد شد که نمایندگان حقوق مادام‌العمر می‌گیرند، اصلاً چنین بحثی نبود.

گروسی در پایان اعلام کرد که طرح حفظ حقوق غیر مادی نمایندگان هنوز در دستور قرار نگرفته و حتی در کمیسیون هم مطرح نشده و یک پیشنهاد است که در مرحله ابتدایی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *