پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بیکارها بخوانند

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 297877
معاون خودکفایی واشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد تسهیلات اعطایی به مدد جویان این کمیته گفت: مقدار این تسهیلات به مبلغی که سیستم بانکی تعیین می کند بستگی دارد ضمن اینکه این تسهیلات به صورت وام قرض الحسنه به مدد جویان تعلق می گیرد که ۳۰ درصد از مانده قرض الحسنه سال ۹۲ بانک ها در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
به گزارش جهان، حمید عبدالوهاب در گفت وگو با تراز ادامه داد : البته بخشی ازکمک های مردمی از طریق صندوق های صدقات و از طرق دیگر هم در این بخش مصرف می شود.


وی تاکید کرد: این وام ها عموما به صورت خود اشتغالی بوده وسقف آن ۱۵ میلیون تومان می باشد که در صورتی که چند خانوار باهم بخواهند برای ایجاد یک بنگاه کوچک همکاری کنند به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تسهیلات تعلق می گیرد.

عبدالوهاب در مورد آموزش مدد جویان وایجاد توانمندی در آنها از طریق آموزش و ایجاد مهارت های لازم نیز گفت: معمولا این کار از طریق استعدادسنجی مددجویان صورت می پذیرد و با هزینه کمیته امداد از طریق کلاس های فنی وحرفه ای تخصص های لازم به آنها داده می شود. وی افزود: کمیته امداد از لحاظ مبادله اطلاعات با صندوق مهر امام رضا همکاری دارد ولی اعتبارات بر اساس مددجویان واستعداد های آنها از مرکز بین استان ها توزیع می شود.

معاون اشتغال کمیته امداد در ادامه به خبرنگار تراز گفت: در سال ۹۰ حدود ۸۰ هزار نفر ودر سال ۹۱ حدود ۱۰۰ هزار نفر از طریق این تسهیلات خود کفا شده واز تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند؛ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به نظر می رسد امسال هم بیش از ۱۲۰ هزار نفر به خودکفایی برسند.

عبدالوهاب درادامه گفت: سایتی توسط کمیته امداد طراحی شده است که بیکاران شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر وروستاها می توانند درآن سایت ثبت نام کنند (emdad.ir) وپس از انجام تحقیقات اولیه در مورد افراد ، تسهیلات مذکور به آن ها تعلق می گیرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت این سایت پر شده است ولی این امکان وجود دارد که درآینده مجددا افراد متقاضی بتوانند ثبت نام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *