جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سلحشور:اوضاع فرهنگی در این دوره بدتر شد

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 297852
کارگردان و بازیگر سینمای کشور با بیان اینکه در دولت احمدی نژاد کارهای خوب و زیادی انجام گرفت ابراز کرد: وضعیت سینما و به طور کلی اوضاع فرهنگی ما در دوره احمدی نزاد از قبل بدتر شد و باید گفت هر سال دریغ از پارسال و حسرت گذشته را خورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فرج الله سلحشور یکشنبه شب در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از انیمیشن « پیلم راشل کوری » در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت سینما و به طور کلی اوضاع فرهنگی ما در دوره احمدی نزاد از قبل بدتر شد همانگونه که قبل از آن نیز اوضاع به گونه ای پیش رفت که باید گفت هر سال دریغ از پارسال و حسرت گذشته را خورد.

وی افزود:اینکه برخی می گویند وضعیت سینمای ما بعدا چه خواهد شد باید بگویم بعدی وجود ندارد چرا که همه سینمای دنیا دارند با سوت هالیوود و در زمین آنها بازی می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ما سینمای به نام سینمای جمهوری اسلامی نداریم ابراز کرد: سینمای ما در بخش دینی و ارزشی وابسته به یک تعداد از انسان های است که هر چند وقت می آیند یک فیلم می سازند و اثر هنرمندانه ای ارائه می کنند اما به طور کلی ما سینمای اسلامی نداریم.

سلحشور با اشره به سینمای قبل از انقلاب گفت: سینمای قبل از انقلاب از یکسری عریانی ها ساخته شده بود که فیلم های مانند سفر سنگ یا گاو استثناهای بودند که از آن بیرون آمدند.

وی با اشاره به ساخته شدن هزاران فیلم در دوره قبل از انقلاب بیان کرد: ساخته شدن ۱۰ یا ۲۰ فیلم خوب در برابر هزاران فیلم بی ارزش یا ضد ارزشی راه به جایی نمی برد.

کارگردان مجموعه یوسف پیامبر(ع) با انتقاد از وضعیت موجود سینمای کشور عنوان کرد: در دهه ۶۰ اگر سالی ۱۵ درصد فیلم خوب ساخته می شد این میزان در حال حاضر البته آن هم با ارفاغ به سالی سه فیلم خوب رسیده است.

وی سپس گفت: اینکه برخی می گویند وضعیت سینمای ما بعدا چه خواهد شد؟ باید بگویم بعدی وجود ندارد چرا که همه سینماهای دنیا دارند با سوت هالیوود و در زمین آنها بازی می کنند.

وی همچنین از توقف فعالیتش در زمینه سناریو نویسی فیلم حضرت موسی(ع) خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۴۷ قسمت از سناریوی ۷۵ قسمتی این مجموعه تهیه شده اما به دلیل همکاری نکردن صدا و سیما کار فعلا متوقف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *