جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

پاسخ آمریکا به خلق حماسه سیاسی ملت

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 297272
آمریکایی‌ها در تحریم‌های جدید، ریال ایران را هدف قرار داده‌اند و تجارت انواع فلزات گرانبها، گرافیت، آلومینیوم، فولاد ، زغال‌سنگ و نرم‌افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی را در این هدف‌گیری افزوده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه رسالت، دور جدیدی از تحریم‌های خصمانه آمریکا از دوشنبه گذشته علیه ملت ایران در حال عملیاتی شدن است. این اقدام دو روز قبل از سالگرد حمله ناووینسنس به هواپیمای مسافربری ایران وقتل عام ۲۹۰ مسافر مظلوم آن صورت گرفت. مقامات آمریکایی صریحا گفته‌اند هدف از تحریم‌های جدید، فلج کردن چرخ اقتصاد کشور به منظور به زانو درآوردن ملت ایران است.آنها تحریم‌های جدید را شدیدترین مجازات‌ها در تاریخ خوانده‌اند.

آمریکایی‌ها در تحریم‌های جدید، ریال ایران را هدف قرار داده‌اند و تجارت انواع فلزات گرانبها، گرافیت، آلومینیوم، فولاد ، زغال‌سنگ و نرم‌افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی را در این هدف‌گیری افزوده‌اند. همچنین بخش انرژی، کشتیرانی و فروش، تامین و انتقال اجناس و خدمات توسط شرکت‌های خارجی را ممنوع کرده‌اند. آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند هر شرکتی که از قوانین تحریم‌های جدید و قدیم تخطی کند در داخل لیستی قرار خواهد گرفت که تقریبا معامله با آن ناممکن خواهد بود.

این اقدامات را می‌شود پاسخ دولت آمریکا به خلق حماسه سیاسی ملت و نیز اعلام جنگ با دولت جدید و منتخب ملت تلقی کرد. از همان ابتدا معلوم بود علی‌رغم پیام‌هایی که از آمریکا و اروپا می‌رسید آنها از انتخاب ملت و خلق حماسه سیاسی راضی نیستند و بزودی این عدم رضایت را عملا اعلام می‌نمایند. اعلام و اعمال دور جدیدی از تحریم‌های خصمانه آمریکا حامل چنین پیامی است.

این نظریه که سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران با آمد و شد دموکرات‌ها وجمهوریخواهان تغییری نخواهد کرد یک نظریه معلوم و مشهود است و نیازی به تحلیل ندارد اما اینکه آ‌مد و شد حکومت‌ها در تهران در یک فرایند دموکراتیک نیز تغییری در سیاست آمریکا در قبال ایران به وجود نمی‌آورد برای برخی محل تامل بود که با این رویکرد آمریکا معلوم شد. آ‌مریکایی‌ها ملت ایران را هدف قرار داده‌اند و کاری ندارند در تهران چه دولتی سر کار است. مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مسئولان دستگاه قضائی در تحلیل رفتار آمریکایی‌ها جمله دقیقی فرموده‌اند که نشانه شناخت دقیق رفتارهای دشمن است.

ایشان فرمودند: «جبهه مخالف ما و در راس آنها آمریکا از روی لجبازی نمی‌خواهند موضوع هسته‌ای ایران حل شود.»

نمونه اعلای این لجبازی همین تحریم‌های یک سویه، یکجانبه و خصمانه اخیر است. همچنین رهبر معظم انقلاب در تحلیل این لجبازی فرمودند: «هدف آمریکا از تهدید،‌ فشار و خسته کردن مردم برای تغییر نظام است... تجربه ملت ایران نشان داده است آن که در این راه پیروز است ملت ایران است و اوست که به دشمنان خود سیلی خواهد زد.» وزیر خزانه‌داری آمریکا که نقش فرماندهی تحریم را به عهده دارد اظهار امیدواری کرده است که تحریم‌های جدید کارساز خواهد بود.

جیکوب لیو وزیر خزانه‌داری آمریکا تهدید کرده است؛ «برای جهان بهتر خواهد بود که تحریم‌ها علیه ایران را عمل کند چرا که راهکارهای جایگزین مانند راه حل نظامی برای ایران و دنیا بدتر خواهد بود.» او عمق کینه و دشمنی با ملت ایران را در این موضع نشان داده است و در قالب یک ژنرال، جهان و ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است. در این خصوص خطاب به آمریکایی‌ها و نیز منتخب ملت، بد نیست مطالبی گفته شود؛

۱- این آرزوی هر ایرانی است که روزی در نبردی شرکت کند که آن سوی نبرد، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها باشند. امروزه در ایران میلیون‌ها انگشت روی ماشه شلیک قرار دارد و منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌تابی آنها را در برق نگاه رزمندگان اسلام انکار کند.

وقتی جنگ ۳۳ روزه رخ داد قلب ۷۵ میلیون ایرانی با رزمندگان حزب‌الله در لحظه لحظه نبرد همراهی می‌کرد و به همین دلیل شکست فاحشی به دشمن تحمیل شد. حال آنکه حزب‌الله یک گردان از ارتش ۷۵ میلیونی ایران در مرز اسرائیل است. در ایران ده‌ها لشکر آماده در هوا، زمین و دریا گوش به زنگ فرمان حمله هستند و مشتاقانه در انتظار لحظه‌ای هستند که اگر بکشند پیروز هستند و اگر کشته شوند پیروزتر. بنابراین جناب جیکوب لیو وزیر خزانه‌داری آمریکا ملت ما را از حمله نظامی نترساند. همان‌طور که نامش یک نام فانتزی است!

۲- تحریم‌های فلج‌کننده و شکننده آنها تاکنون چه کرده است که تحریم‌های بعدی بکند؟ هر کس که چشم بینا و گوش شنوا و پایی استوار داشته باشد می‌تواند سری به بازارهای ایرانی در تهران و سراسر کشور بزند و آثار این تحریم‌ها را ملاحظه کند. نشاطی که مردم از داد و ستد و زندگی عادی در امور اقتصادی دارند اگر بیشتر از گذشته نباشد کمتر نیست.

ایران نه عراق است، نه افغانستان! ایران نه ترکیه است نه پاکستان! ایران نه همانند جمهوری‌های تازه استقلال یافته شوروی است و نه همانند شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس. ایران کمترین وابستگی اقتصادی به اروپا و آمریکا را دارد و نیازهای خود را با همت ملت خود و با راهبرد اقتصاد مقاومتی می‌تواند رفع کند.

کار تحریم‌ها که برخلاف حقوق بین‌الملل و به طور یکجانبه دارد اعمال می‌شود ابلهانه‌ترین تصمیم برای تحقیر ملت ایران است. ملت ایران به این تحقیر در وقت خود پاسخ می‌دهد.

۳- اعمال تحریم‌های جدید قبل از اینکه یک پیام برای ملت ایران باشد یک پیام خصومت‌آمیز به منتخب ملت ایران است. چون ملت در گذشته از این پیام‌ها زیاد دریافت کرده و پاسخ آن را هم داده است. اما منتخب ملت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی باید این پیام را دریافت کند و پاسخ قاطع آن را هم بدهد. طبیعی است اولین پاسخ، تدارک خلق حماسه اقتصادی با راهبرد اقتصاد مقاومتی است. ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار ننگ تسلیم در برابر عربده‌جویی‌های آمریکا نمی‌رود.

دولت جدید در عملیاتی کردن راهبرد سیاست خارجی خود با اتکا به رای ملت و همراهی نخبگان که اکنون به صورت وحدت تجلی یافته باید پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات جدید آمریکا بدهد. و این پاسخ باید در اولین نشست با ۱+۵ بازتاب جهانی داشته باشد. اگر پاسخ اولیه حتی قبل از مراسم تنفیذ و تحلیف صورت بگیرد بهتر است، چون آمریکایی‌ها حساب کار به دستشان می‌آید و می‌فهمند در دور جدید کمتر از تهدید و عربده‌جویی استفاده کنند و اگر می‌خواهند به نتیجه برسند باید در مسیر عقلانیت و اعتدال حرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهزاد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا