جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حق‌پخش تلویزیونی پرسپولیس چقدراست؟

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 296657
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: کل حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران ۱۵میلیارد تومان است در حالی که حق پخش تلویزیونی فقط باشگاه پرسپولیس ۳۰میلیارد تومان است، آیا حقم را می‌دهید؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد رویانیان در حاشیه جلسه رونمایی از نوشابه انرژی‌زای پرسپولیس در جمع خبرنگاران در مورد اینکه گفته می‌شود برای حفظ علی پروین در هیئت‌مدیره پرسپولیس به دیدار حمیدی سجادی رفته بودید به شوخی گفت: من رفته بودم خودم را برندارند نه پروین را.

وی به صورت جدی اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بود سجادی در مورد انتخاب اعضای هیئت‌مدیره با ما هم همفکری کند، نشست دوستانه‌ای را با او داشتم و شاخص‌های انتخاب اعضای هیئت‌مدیره باشگاه را به او گفتم. به سجادی گفتم که شخصی که می‌خواهد عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس باشد باید شخصیتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد، دوم اینکه در جهت رشد و تعالی باشگاه برنامه و هدف داشته باشد و از همه مهمتر اینکه پرسپولیسی باشد. همچنین با برنامه‌ریزی و کارهای زیربنایی آشنایی داشته باشد. سجادی هم این ملاک‌ها را قبول کرد.

رویانیان تصریح کرد: اگر ملاک انتخاب این مسائل باشد انتخاب درستی است و هر شخصی که در هیئت مدیره باشد می‌تواند مفید باشد اما اگر انتخاب بر اساس سیاست و اینکه فلان‌شخص چه حرفی زده است باشد و بخواهیم این و آن را اذیت کنیم آن انتخاب درست نیست.

وی با اشاره به ادامه صحبت‌هایش با معاون وزیر ورزش گفت: در مورد مدیرعاملی خودم هم با او صحبت کردم و گفتم که من باشم یا نباشم مهم نیست باید حاشیه‌های پرسپولیس برداشته شود. ما اولین تیمی بودیم که تمرینمان را شروع کردیم و همه چیز عالی پیش می‌رفت تا اینکه حاشیه سراسری به پرسپولیس وارد شد. برای چه؟ جلوی حاشیه‌ها را باید بگیریم. هم سجادی و هم من قرار شد اقداماتی را انجام بدهیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد جلسه‌اش با مهدی تاج و علیپور گفت: به آنها گفتم که منصفانه نیست که می‌گویند ۱۴ باشگاه بدهکارند و حق حضور در لیگ برتر را ندارند و نمی‌توانند قرارداد بازیکنانشان را فسخ کنند. این تکلیف غیرمنطقی است زیرا حق پخش تلویزیونی پرسپولیس در سال ۳۰ میلیاردتومان است اما شما چقدر به من می‌دهید؟ کل حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران ۱۵میلیارد تومان است در حالی که حق پخش تلویزیونی فقط باشگاه پرسپولیس ۳۰میلیارد تومان است، آیا حقم را می‌دهید؟

وی افزود: تبلیغات دور زمین و حق پخش مال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است. ما بیشترین پخش مستقیم بازی‌ها را داریم، حق تبلیغات استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است اما کل حق تبلیغات دور زمین، ۱۸ میلیارد تومان است که به بخش خصوصی واگذار شده است در حالیکه می‌توان ۱۰۰میلیارد تومان از این حق تبلیغات درآمد داشت. باشگاه فولاد و سپاهان خودشان ورزشگاه دارند پس حق پرسپولیس را بدهید و بعد محکومش کنید و بگویید که نمی‌تواند در لیگ بازی کند. حرف، حرف می‌آورد.

رویانیان تصریح کرد: کمیته انضباطی پرسپولیس و استقلال را به دلیل بدهی محکوم کرده است، البته میزان بدهی استقلال خیلی بیشتر از پرسپولیس است اما اگر حق ما را ندهند به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم که چرا حقوق را نمی‌دهند. ۴۰-۵۰میلیارد تومان حق تبلیغات ما در ورزشگاه آزادی است اما برای هر بازی ۳۵میلیون تومان هم پرداخت می‌کنیم. بلیط‌فروشی حق من است پولش باید به باشگاه بیاید پس کجاست؟ کو حق بلیط‌فروشی قاعده باید درست انجام شود. به خاطر همین است که فوتبال ما تعادل ندارد. گردش پول در فوتبال ما نامشروع است و پول عادلانه و منصفانه چرخش ندارد.

رویانیان در مورد کنار گذاشتن پروین از پرسپولیس گفت: نوبت به اولیا رسید آسمان تپید و زمانی که پرسپولیس می‌خواست شکل بگیرد گفتند فلانی غیرقانونی است علی پروین چه کسی است؟! علی پروین سلطان فوتبال ایران و شخصیت غیرقابل انکار است. علی پروین حقیقتی در فوتبال ایران است که همه آسیا او را می‌شناسند او مدال طلای آسیا را گرفته است اگر من مدیر بخواهم پروین را برکنار کنم من کنار می‌روم نه پروین. او حقیقتی است. به حمید سجادی همین مسائل را گفتم سجادی هم گفت امسال پروین باید حفظ شوند و دیدگاه ما در این مورد مشترک بود.

رویانیان در مورد حضور غیرقانونی فداحسین مالکی در پرسپولیس گفت: اوضاع بدجوری است. هرچه بگوییم در فضای غبارآلود حق و باطل دیده نمی‌شود باید غبار بنشیند و بعد حرف بزنیم. تمام این صحبت‌ها هم گمانه‌زنی است. وزارت ورزش حق دارد تا وقتی که هست هر تغییراتی که می‌خواهد انجام بدهد نمی‌دانم آنها چند روز دیگر هستند.

وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس به این روز افتاده است،‌گفت: فصل گذشته پرسپولیس همه چیز برای قهرمانی داشت و شایسته قهرمانی در لیگ و قهرمانی بود اما این تیم را دچار حاشیه و تنش کردند و تیم ملی و هوادار قلبشان درد گرفت. خدا نبخشد کسی که این قلب‌ها را شکست. اگر قلب کسی را شاد کنی گناهانت بخشیده می‌شود و ثواب زیادی دارد اما شکستن قلب ۳۰ میلیون هوادار می‌دانید چقدر گناه دارد و چه عاقبتی دارد. فصل گذشته ما بهترین تیم بودیم اما ما را وارد حاشیه کردند. امسال هم آرام زندگیمان را می‌کردیم که یکباره دچار حاشیه شدیم. اینها یک خط و جریان است، بیشتر از این نمی‌توانم بگویم یا باید بعد از رفتنم این حرف‌ها را بزنم یا بعد از آنکه ۵ سال در پرسپولیس ماندنی شدم این حرف‌ها را بگویم.

وی در مورد اینکه حمید استیلی صحبت از اسپانسر ۱۵میلیاردی کرده است، گفت:‌ بهتر است از استیلی بپرسید اما حرف‌های امیدوارکننده‌ای پیش آمده است اما بگذارید برای آینده.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *