جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 296213
کمیته سازمان ملل ویژه بررسی علمکرد رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اعلام کرد که اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر حقوق بشر فلسطینیان و قوانین بین‌الملل را نقض کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کمیته ویژه سازمان ملل که در مورد تاثیر عملکرد اسرائیل بر حقوق بشر فلسطینیان و دیگر اعراب در اراضی اشغالی فلسطین تحقیق می‌کند پس از آخرین سفر بازدیدی خود به این منطقه اعلام کرد: حبس حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی، ادامه بازداشت غیرقانونی کودکان فلسطینی، تاثیرات فراوان محاصره نظامی غزه و تخریب خانه‌های فلسطینیان از موارد نگران‌کننده اصلی مردم در این منطقه است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که اغلب آن‌ها در ساعات نیمه‌شب و در حالی که چشم‌ها و دست‌هایشان بسته شده است بازداشت می‌شوند.

پالیتاکاهونا، سرپرست کمیته ویژه سازمان ملل در این مورد گفت: مساله ادامه حبس حدود ۵ هزار فلسطینی باید یکی از نگرانی‌های اصلی جامعه بین‌الملل باشد.

وی در ادامه به طور ویژه نسبت به وضعیت ۲۰ اسیر فلسطینی ابراز نگرانی کرد که اکنون در اعتراض به بدرفتاری‌های اسرائیل، از جمله بازداشت خودسرانه، شرایط بسیار بد زندان، نداشتن اجازه ملاقات با خانواده، حبس انفرادی، عدم دسترسی به امکانات آموزشی و مداوای پزشکی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کاهونا همچنین بازداشت غیرقانونی کودکان فلسطینی و بازجویی‌های خشونت‌آمیز از آن‌ها را از دیگر مسایل نگران‌کننده دانست و گفت: شاهدان می‌گویند که این کودکان خلاف قوانین بین‌المللی از حضور یکی از والدین و یا وکیل‌مدافع هنگام بازجویی‌ها محرومند که این مساله نگرانی‌ها در مورد شکنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی با این کودکان را افزایش می‌دهد.

سرپرست این کمیته علاوه بر این هشدار داد که شش سال محاصره نوار غزه موجب بروز مشکلات معیشتی زیادی برای مردم غزه شده است. اسرائیل به‌ویژه با تصاحب آب‌های این منطقه باعث شده تا کار ماهیگیران دچار خلال شود؛ در حالی‌که آن‌ها تنها در فصول مشخصی می‌توانند به ماهیگیری بپردازند.

این کمیته آورده است که ماهیگیران غزه در گذشته در هر سال چهار تن ماهی صید می‌کردند که این میزان در سال‌های اخیر به ۱.۵ تن رسیده است و بیش از ۸۰ درصد از ماهیگیران فلسطینی در فقر زندگی می‌کنند.

آقای کوهانا تاکید کرد که جامعه بین‌الملل موظف است اسرائیل را برای تغییر عملکردش تحت فشار قرار دهد و از دولت اسرائیل بخواهد که به فلسطینیان اجازه ماهیگیری، کشاورزی و صادرات بدهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، محاصره نوار غزه علاوه بر ایجاد مشکلات معیشتی موجب دو دسته شدن جامعه فلسطین شده است. برخی از خانواده‌های فلسطینی سال‌هاست که نتوانسته‌اند عزیزانشان را در کرانه باختری ملاقات کنند، چون اسرائیل به آن‌ها اجازه ورود و خروج از نوار غزه را نمی‌دهد.

کمیته ویژه سازمان ملل گزارش داد که تنها در پنج ماه اول سال جاری، ۴۲ ساختمان متعلق به فلسطینیان در شرق بیت‌المقدس تخریب شده است و این در حالیست که برخی از خانواده‌های فلسطینی تخریب خانه‌هایشان را گزارش نمی‌دهند؛ چون مجبورند به دلیل گریز از پرداخت حق‌الزحمه‌های گزاف به دولت اسرائیل خانه‌هایشان را خود تخریب کنند.

کمیته ویژه سازمان ملل متشکل از سه عضو، در سال ۱۹۶۸ از سوی مجمع عمومی تاسیس شد و قرار است گزارش خود را به طور مبسوط در نوامبر ۲۰۱۳ به این مجمع ارایه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *