جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

به دهان متملق خاك بپاشيد

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 294927
ديروز سوم تير بود. روزي كه ۸ سال پيش محمود احمدي‌نژاد با سلام و صلوات اطرافيان، بر كرسي رياست‌جمهوري نشست. در اين هشت سال اتفاقات زيادي افتاد. احمدي‌نژاد كه برخی علما او را ذخيره خداوند براي آن روز کشور خوانده بودند، در سالهاي آخر ریاست جمهوری به مرتبه ای رسید که بسیاری از همان علما، اطرافيانش را فراماسونر معرفي كردند. مداحاني كه روزگاري معتقد بودند احمدي‌نژاد گفتمان امام زمان(عج) و حزب‌الله را احيا كرده و با آمدنش دوباره «ايست و بازرسي‌ها را به راه‌ خواهد انداخت»، حاضر بودند پول خون نزدیکترین فرد به او را پرداخت كنند.
به گزارش جهان به نقل از الف، ديروز سوم تير بود و مقارن با ولادت منجي عالم بشريت روزي كه در آن غلامحسين الهام خبر از رجعت دوباره احمدي‌نژاد به همراه امام عصر(عج) را داد. اگر ۸ سال پيش همسر غلامحسين الهام با عجله و دستپاچه كتابي در مدحش نوشت و او را «معجزه هزاره سوم» ناميد، ديروز همسرش در همايش سوم تيري‌ها گفت: «انشاءالله با ظهور حضرت امام عصر، احمدی نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال برپایی حکومت مطلوب خواهد بود.»

شايد خود احمدي‌نژاد هم در اين وضعيت مقصر نباشد. شايد تقصير از كساني بود كه با تملق، شهر به شهر نزد علما رفتند و از خوابي گفتند كه يك فرد در شب احيا ديده بود. آيت‌الله مصباح همان روزهاي اول انتخاب شدن احمدي‌نژاد گفته بود: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد؛ قبل‌ از برگزاری‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمه شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌رسد که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد. کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی‌ می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز ۱۰ دی ۸۳ است‌، من‌ رئیس‌‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌»! (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۸۸۳).

بعدها فرزند آيت‌الله خزعلي نيز همين روايات را از پدرش نقل كرد و گفت كه او پس از ديدار با غلامحسين الهام و همسرش از اين خواب سخن گفته بود.

سايت شبكه ايران كه وابسته به ارگان دولت است، امروز در گزارشي براي توجيه سخنان الهام نوشت كه خبرگزاري‌ها و سايت‌ها سخنان الهام را تحريف كردند. اما در سراسر اين گزارشي كه ايران از تحريف سخنان الهام توسط سايت‌ها آورده جايي به اصل سخن و نقل قول صريح الهام كه به اعتقادشان توسط سايرين تحريف شده، اشاره‌اي نشده و تنها در يك بخش سعي كرد با تقطيع و اضافه كردن توضيحات ديگر برداشت ديگري از حرف هاي سخنگوي دولت به نمايش بگذارد.

حرف هاي روز گذشته غلامحسين الهام ادامه حرف‌هاي همسرش بود از زبان ديگر، با روايتي ديگر كه البته آشنا بود. رجعت دوباره را پيشتر هم شنيده بوديم. آنجا كه احمدي‌نژاد از رجعت دوباره چاوز به همراه امام عصر(عج) گفته بود. همانجا كه دل خيلي‌ها به درد آمد وقتي عكس‌هاي چاوز را ديدند كه در كارناوال‌ سامباي برزيلي مشغول خوش‌گذراني است.

غلامحسين الهام در آخرين سال از عمر دولت منصب سخنگويي را پذيرفت. او كه پيشتر در انتخابات ۸۸ درحالي كه عضو شوراي نگهبان بود و مي‌بايست موضع بي‌طرفي را رعايت مي‌كرد، تمام قد به حمايت از احمدي‌نژاد پرداخت و با اين كار هزينه‌هاي زيادي را به نظام تحميل كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *