پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

خودکشی سرباز آمریکایی

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 294836
سرباز کهنه‌کار آمریکایی در نامه‌ای که پیش از خودکشی خود نوشته است جنایات جنگی آمریکا در عراق را علت اصلی این اقدام خود معرفی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرباز کهنه‌کار آمریکایی با نام دانیل سومرز، پس از مبارزه طولانی‌مدت با اختلال پس‌ضربه‌ای در ۱۰ ژوئن [۲۰ خرداد ماه] دست به خودکشی زد. طبق متن نوشته شده توسط این سرباز آمریکایی پیش از مرگ علت خودکشی نقش او در انجام جنایات علیه بشریت عنوان شده است.

سومرز عضوی از تیم اطلاعات انسانی در بغداد بوده و در بیش از ۴۰۰ عملیات جنگی شرکت داشته است. علاوه بر این وی در بازجویی از مظنونین نیز نقش داشته است.

سومرز در متن خودکشی خود حمله به عراق را به‌شدت محکوم و از کشته شدن هزاران عراقی و آواره شدن میلیون‌ها تن دیگر در این کشور به‌شدت انتقاد کرده است. وی همچنین از اعزام هزاران سرباز آمریکایی برای انجام کارهای کثیف در این کشور نیز ابراز تأسف کرد.

سومرز در متن خودکشی خود نوشت: " واقعیت ساده این است: در اولین مأموریتم باید در انجام کارهایی مشارکت می‌کردم که توضیح وقاحت آنها بسیار سخت است؛ جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت. هرچند این کارها را به‌خواسته خود انجام نمی‌دادم و تمام تلاش خود را برای انجام ندادن آنها به‌کار می‌بستم اما بعضی چیزها است که به‌سادگی نمی‌توان از شر آنها خلاص شد. من تلاش خود را کردم تا پس از این اتفاقات و اثری که آنها بر ذهن من داشتند به زندگی خود ادامه دهم. اما این مسائل تأثیری بر انسان می‌گذارند که اغلب مردم کوچک‌ترین چیزی از آن نمی‌دانند".

وی در ادامه متن خود از اینکه مجبور به مخفی کردن جنایات مرتکب شده از سوی نظامیان آمریکایی بوده نیز ابراز نارضایتی می‌کند.

همان‌طور که سومرز در این نوشته به آن اشاره کرده است هرروز ۲۲ سرباز کهنه‌کار آمریکایی دست به خودکشی می‌زند. در میان سربازان در حال انجام وظیفه نیز هرروز ۱ نفر اقدام به خودکشی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *