سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور روسیه

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 293272
ادوارد اسنودن در جدیدترین افشاگری خود از فعالیت سازمان‌های جاسوسی آمریکا اعلام کرد که آژانس امنیت ملی در سفر سال ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور روسیه به انگلیس وسایل ارتباطی وی را مورد ردیابی قرار داده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی نوشت: اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی در روزنامه گاردین نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا ارتباطات هیات همراه مدودف در ۱ آوریل ۲۰۰۹ زیر نظر داشته است. این همان روزی است که رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس جی۲۰ وارد لندن شد.

طبق اسناد منتشر شده یک سازمان جاسوسی آمریکایی اطلاعات حاصل از این ردیابی را در اختیار مقامات عالیرتبه انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند قرار داده است.

به گزارش گاردین کلیه وسایل ارتباطی مدودف چندین ساعت پس از اولین ملاقات وی و باراک اوباما ردیابی شد.

اسنودن در مصاحبه‌ای با چاینا مورنینگ پست همچنین از حمله اینترنتی دولت آمریکا به رایانه‌های واقع در هنگ‌کنگ و آمریکا خبر داده بود.
اطلاعات دیگری که از سوی اسنودن منتشر شده است نشان می‌دهد دولت آمریکا به طور جدی در حال جمع‌آوری اطلاعات از تماس‌های تلفنی و رکوردهای اینترنتی افراد در سراسر دنیا است.

هرچند دولت آمریکا مدعی شده که در تهیه اطلاعات از شهروندان آمریکایی محتوای تمام تماس‌های تلفنی را زیر نظر نداشته اما جروم نادلر، یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرده‌ که سازمان امنیت ملی آمریکا به استراق سمع تمام تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی بدون حکم دادگاه می‌پردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *