پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

فاجعه آتش‌سوزی در۱۰ایالت آمریکا+فیلم

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 292639
آتش‌سوزی گسترده‌ای جنگل‌های غرب آمریکا از جمله در واشنگتن دست‌کم ۱۰ ایالت را به دردسر انداخت.
به گزارش جهان، فارس به نقل از یورونیوز نوشت: بر اثر گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب آمریکا از جمله در واشنگتن دست کم ۱۰ ایالت با مشکلات فراوان رو به ‌رو شده‌اند.

گسترش این آتش‌سوزی به کشته شدن یک آتش نشان در ایالت «آیداهو» منجر شد. آتش‌سوزی‌ها از روز یکشنبه، از جمله در ایالت‌های واشنگتن، یوتا، آیداهو، کالیفرنیا و اورگان گزارش شده‌اند.

این آتش‌سوزی باعث تخریب دست‌کم ۶۰ خانه و بیش از ۲۸ هزار هکتار زمین در حد فاصل دو پارک ملی ایالت واشنگتن آمریکا شده است.

در این ایالت آتش‌نشانان مجبور به نجات حیوانات یک منطقه حفاظت شده بودند. در بعضی مناطق غرب آمریکا علت آتش‌سوزی صاعقه و در بخش‌هایی نیز بادهای گرم اعلام شده است.

ادامه آتش‌سوزی در کلرادوی آمریکا مساحت عمده‌ای از جنگلهای این ایالت را گرفتار حریق کرد.

مسئولان آتش‌نشانی کلرادو اعلام کردند در حال حاضر این آتش‌سوزی غیرقابل کنترل است.

به ویژه در منطقه «پاسو کانتی»، آتش بیش از ۹۰ ساختمان مسکونی را تاکنون ویران کرده است و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

یکی از اهالی این منطقه گفت: همه زندگی کار کردیم تا خانه کوچکی برای خود فراهم کنیم، در آخر این محل مورد علاقه‌مان را پیدا کردیم و حالا همه چیز را از دست دادیم.

آتش‌سوزی در کلرادو از روز سه‌شنبه آغاز شده است و به سرعت گسترش یافته است.

با وجود خسارات زیاد، اما هیچ کس تاکنون بر اثر آتش سوزی مجروح نشده است.

آتش‌سوزی گسترده‌ای که از صبح روز پنجشنبه در جنوب ایالت کالیفرنیا آغاز شد، در جنگل‌های این ایالت و در امتداد یک بزرگراه پر رفت و آمد در منطقه «وانتورا کانتی» همچنان ادامه دارد.

در این منطقه، بیش از ۴۰۰ مامور آتش‌نشانی با استفاده از دهها هواپیما و هلیکوپتر در تلاش هستند تا این آتش‌سوزی را که تاکنون ده‌ها هکتار جنگل را نابود کرده است، مهار کنند.

تاکنون چندین خانه مسکونی در منطقه «وانتورا کانتی» طعمه آتش شده است. وزش بادهای شدید و درجه حرارت بالا سبب گسترش سریع آتش است.

همچنین آتش‌سوزی دیگری در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی «لس آنجلس» از بعدازظهر پنجشنبه آغاز شد که بخش‌های وسیعی از ناحیه کوهستانی «سان برناردینو» را به کام خود درآورد و شهر «بَنینگ» را تهدید می‌کند.

بسیاری از ساکنان این منطقه نیز خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند و در بسیاری از بخش‌های کالیفرنیا حالت اضطراری اعلام شده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *