پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تلاش برای ایجاد شهر الکترونیک

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 292236
نامزد چهارمین دوره انتخابت شورای شهر تهران گفت: در دوره آتی شورای شهر تهران باید حمایت از کارآفرینی برای حل مشکل اشتغال جوانان و تلاش برای ایجاد شهر الکترونیک جزء اولویت‌‌های اولیه باشد.
به گزارش جهان، رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مقام معظم رهبری از جنبه‌های مختلف به اهمیت کار شوراها تاکید کرده‌اند از جمله اینکه شوراها را جمعی از مومنین می‌دانند که مصداق آیه " وامرهم شورا بینهم " است که دور هم جمع می‌شوند و در کارها با یکدیگر مشورت می‌کنند؛ همچنین شوراها را به عنوان تحکیم پایه‌های نظام می‌دانند و حل مشکلات مردم توسط شوراها در مقاطع مختلف از جمله تاکیدات ایشان بوده است.

وی افزود: ما نیز با این رویکرد وارد عرصه انتخابات شورای شهر شده‌ایم اما یکی از اولویت‌های که در دوره آتی شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد اعمال مدیریت یکپارچه بر فرایندهای چند مالکانه مدیریت شهری است؛ با توجه به اینکه دستگاه‌های زیادی در مدیریت شهری درگیر آن هستند لازم است یک وحدت مدیریت و یکپارچه اعمال شود که امیدواریم در شورای آتی بتوانیم با تعامل دولت و مجلس این کار را عملی کنیم.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: توسعه کاربرد فناوری اطلاعات برای حرکت به سمت شهر الکترونیک از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت ویژه در شورای شهر دوره آتی به آن پرداخت زیرا می‌توان گفت به نوعی عامل اصلی بسیاری از جابجایی‌های درون شهری، آلودگی صوتی و آلودگی هوا ناشی از نیازهای روزانه مردم برای انجام برخی خدمات است که اگر بتوانیم ترددهای آنها را از طریق ایجاد خدمات الکترونیک هر چه بیشتر کاهش دهیم می‌توان به سمت داشتن شهر پاک حرکت کرد.

وی افزود: مدیریت ترافیک کلانشهر تهران و توسعه حمل و نقل عمومی با کیفیت و سرعت بالا در ادامه فعالیت‌های که از دوره‌های قبل صورت گرفته موضوع دیگری است که باید در دوره چهارم شورا به آن توجه کرد و اولویت نخست را با مترو آغاز کرد. به گونه ای که مردم ترجیح دهند دیگر از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند.

تقی‌پور به خدمات فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: دیدگاه ما به مدیریت شهری تنها ارائه یک سری خدمات شهری نیست بلکه ما شهر را به مثابه یک موجود زنده می‌دانیم و محیطی که کرامت انسان‌ها باید در آن حفظ شود و آرامش و رفاه را احساس کنیم؛ در کنار این دیدگاه باید معنویت را که متاسفانه مورد آسیب واقع شده با توسعه فرهنگسراها و فعالیت‌های اجتماعی افزایش دهیم تا قدری از دغدغه خانواده‌ها کاهش یابد.

وی گفت: مشارکت و ارتقای سطح سلامت و امنیت اجتماعی شهروندان از دیگر مواردی است که باید توجه ویژه به آن داشت به گونه‌ای که سبک زندگی را به سمت سبک ایرانی و اسلامی هدایت و با هنجارهای فرهنگی و اجتماعی مقابله کرد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در پایان گفت: نهایتاً‌ نظارت موثر و مدیریت شهری و دست‌اندرکاران ارائه خدمت به مردم و مبارزه با هرگونه فساد در تعامل با دولت و مجلس و همچنین تلاش برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال از طریق بخش غیردولتی با ارائه تسهیلات جهت کمک به حل مشکل اشتغال جوانان موضوعات دیگری است که دوره آتی شورای شهر باید به آنها بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *