کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تن ماهی را جایگزین کپسول امگا ۳ کنید

22 خرداد 1392 ساعت 10:36

ماهی تن که به صورت کنسرو شده مصرف می شود و نزد عموم به تن ماهی معروف است بسیار پرخاصیت بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد اما می بایست آن را خشک و بدون روغن استفاده کرد.


به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، با مصرف ماهی روغن آفتاب گردان، روغن ذرت و کانولا امگا ۳ مورد نیاز را به بدن تزریق کنید.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اسید چرب امگا ۳ خانواده ای از اسیدهای اشباع نشده هستند که برای حفظ سلامتی بسیار ضروری می باشند اما در داخل بدن ساخته نمی شوند که می توان آنها را به وسیله ی تغذیه مناسب به بدن تزیق کرد.

وی افزود: بیشترین منبع انرژی برای تامین اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی ها هستند که از جمله ی آنها می توان به ماهی های سالمون سفید قزل آلا و حتی ماهی تن اشاره کرد.

کیمیاگر تصریح کرد: ماهی تن که به صورت کنسرو شده مصرف می شود و نزد عموم به تن ماهی معروف است بسیار پرخاصیت بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد اما می بایست آن را خشک و بدون روغن استفاده کرد.

وی با اشاره به کبسول های امگا ۳ موجود در بازار گفت: این قرص ها نمی توانند تمام خواص موجود در ماهی ها را داشته باشند بنابراین با جایگزین کردن ماهی ها در برنامه غذایی و استفاده از روغن ذرت آفتابگردان و روغن کانولا جای روغن های جامد می توانیم امگا ۳ مورد نیاز بدن خود را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر هفته ای دو مرتبه از روغن کانولا استفاده کنیم امگا ۳ مورد نیاز را به بدن تزریق می کنیم.

وی در خاتمه متذکر شد: مصرف مواد غذایی که حامل امگا ۳ باشند می تواند به طور مستقیم در سلامت قلب و عروق فشار خون و همچنین در بازسازی بافت های کهنه شده در سالمندان بسیار موثر باشد.


کد مطلب: 292221

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/292221/تن-ماهی-جایگزین-کپسول-امگا-۳-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com