جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش ستاد قالیباف به ساختار مناظره‌ها

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 290144
سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف گفت: تحول در ساختار و ترکیب مناظره می تواند بسیار به تحقق حماسه سیاسی و انتخاب بهترین گزینه کمک کند.
به گزارش جهان، پرویز اسماعیلی در گفت و گو با خبر در خصوص مناظره تلویزیونی روز جمعه افزود: تعداد کاندیداها برای مناظره زیاد بود و زمان لازم برای پرداختن به مهمترین موضوع امروز اجتماع یعنی اقتصاد در دسترس آنها نبود.

وی گفت: مهمترین دغدغه مردم و محوری ترین برنامه کاندیداهای این دوره موضوع اقتصاد است. لذا بهتر بود که از یکطرف کاندیداها در استرسِ توضیح برنامه های خود برای حل مقولات مهمی چون گرانی آنهم در ۹۰ ثانیه قرار نمی گرفتند؛ و از طرف دیگر مردم نیز مجال می یافتند با دیدگاههای تخصصی کاندیداها در حوزه مشکلات اقتصادی عمیق تر آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه «نقد به این برنامه به معنی نادیده گرفتن زحمات صدا و سیما نیست» ادامه داد: این گونه مناظره، اولین تجربه سیما بود، بخشی از مشکلات قابل انتظار بود و طبیعی است که در روند برنامه ها مشکلات فوق نمایان شود.
سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: اینکه کاندیداها و نمایندگان آنها از ساختار برنامه اطلاع نداشتند، از نقطه ضعف های برنامه بود. سوالهای برنامه می تواند محرمانه باشد اما اطلاع از ساختار برنامه حق کاندیدا است.
اسماعیلی افزود: ساختار خود برنامه را هم باید به دو بخش تقسیم کرد. اگر اصرار است دو مناظره بعدی هم ۸ نفره برگزار شود، بخش اول با اصلاحاتی می تواند بهبود یابد. اما بخش دوم، هم در زمینه محتوای سوالات چند گزینه ای و هم نشان دادن عکس ها مناسب نبود.
وی در خصوص نقش مجری برنامه گفت: شاید به خاطر ساختار نا همگون برنامه، برخی کاندیداها به جای چالش مثبت با یکدیگر به چالش منفی با مجری پرداختند و هر مجری دیگری غیر از حیدری بود، برنامه از کنترلش خارج می شد.
سخنگوی ستاد قالیباف ادامه داد: نکته دیگر اینکه همین سوالات عموما اشتباه طراحی شده بودند و بواقع دولتها نمی توانند میان گزینه ها اولویت قائل شوند بلکه باید به طور متوازن به هر یک از آنها بپردازند. پاسخ معضلات اقتصادی بلی یا خیر نیست و نمی توان به مشکلات مردم صفر و یکی نگاه کرد.
اسماعیلی گفت: از نظر تکنیکی، مناظره بین ۸ نفر بازده بالایی ندارد. جالب اینکه از یک طرف زمان ۴ ساعته برنامه مخاطب را خسته می کرد و از طرف دیگر به علت اینکه کاندیداها مجبور بودند در ۹۰ ثانیه همه برنامه ها و ایده های خود را بگویند؛ مخاطب با انبوه و تراکم اطلاعات مواجه می شد و امکان مقایسه و دسته بندی دیدگاهها را نمی یافت.
وی در پایان گفت: تحول در ساختار و ترکیب مناظره می تواند به تحقق حماسه سیاسی و انتخاب بهترین گزینه کمک بزرگی کند. در عین حال ما تابع تصمیم کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *