شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جدیدترین اثر علی‌محمد مؤدب آماده نشر

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 289110
علی‌محمد مؤدب از آماده‌سازی منظومه‌ای طولانی با محوریت بیان وقایع انقلاب با عنوان «دست‌خون» و انتشار آن تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان، علی‌محمد مؤدب در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: در حال حاضر یک منظومه طولانی با محوریت بیان وقایع انقلاب از ابتدا تا کنون البته به زبان غیر مستقیم، با عنوان «دست‌خون» در دست تدوین دارم که احتمالاً تا پایان نیمه نخست سال جای به چاپ خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: اشعار در این اثر در قالب چهارپاره به نظم درآمده‌اند. ابتدای این منظومه از دوران کودکی، زمانی که در روستا زندگی می‌کردم، آغاز شده است. در این بخش تلاش شده است تا اهمیت روستا و فضای آن در خاطرات گمشده کودکی به تصویر کشیده شود. بعد زا آن دوران انقلاب و امام(ره) را به نظم درآوردم. در این بخش حضور امام(ره) در میان مردم و این گوش به فرمان بودن مردم نسبت به ولی امرشان موضوعی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. بخش بعدی اثر به موضوع جنگ و رشادت‌های آن زمان می‌پردازد.
 
مؤدب به اسم این مجموعه با عنوان «دست خون» اشاره کرد و یادآور شد: دست‌خون بخش آخر بازی‌ است که فرد خطر می‌کند و مرحله‌ای را طی می‌کند. به نظرم ما در دوران انقلاب هم این نکته را داشته‌ایم. عده‌ای دست از جان شستند و به میدان کارزار آمدند تا دور نهایی را رقم بزنند و زمینه را برای ظهور فرج امام عصر(عج) فراهم کنند. با توجه به همین امر در این اثر لغزش‌ها و موفقیت‌های ملت را به تصویر کشیدم. به عنوان نمونه در کنار نشان دادن ولایت‌پذیری مردم، بخشی از فتنه 88 را نیز با زبان شعر بیان کردم.
 
این شاعر در پایان افزود: در حال حاضر در مراحل نهایی ویرایش و تدوین اثر هستم. هنوز با ناشر خاصی برای انتشار آن صحبت نکرده‌ام، اما پیش‌بینی می‌شود که این منظومه تا پایان نیمه نخست سال جاری روانه بازار کتاب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *