کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پژو 206 تیپ 2 ایرانی روی خط تولید

25 ارديبهشت 1392 ساعت 10:29

معاون نیرو محرکه ایران خودرو گفت: با داخلی سازی سیلندر و سرسیلندر موتورهای تی. یو. 3 در سالن موتورسازی شماره 2 این شرکت، به زودی موتور تی. یو. 3. کاملا داخلی سازی شده به تولید انبوه می‌رسد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فرشید افتخاری افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. 3. تا دو ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسد.
 
وی از تامین تجهیزات خطوط تولید این موتور در ایران خودرو خبر داد و اظهار کرد: تا دو ماه دیگر این خط راه اندازی می‌شود و به این ترتیب ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. 3 در سالن موتورسازی 2 خط دانوباد انجام خواهد شد، در حالی که این کار قبلا در فرانسه انجام می‌شد.
 
افتخاری با اشاره به این که خودکفایی موتورهای تی.یو همزمان آغاز شد، اظهار کرد: موتور تی. یو. 5. به طور کامل داخلی‌سازی شده و در رانا نصب می‌شود و موتور تی. یو. 3. نیز که پیشتر 70 درصد داخلی‌سازی شده بود، با ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر به 90 درصد ساخت داخل و تا نیمه امسال به تولید انبوه می رسد.
 
معاون نیرو محرکه ایران خودرو یادآور شد: کیفیت موتور تی. یو. 3. ساخت داخل با نسخه فرانسوی این موتور کاملا برابری می‌کند و با تولید آن، پژو 206 تیپ 2 ایران خودرو نیز روی مدار تولید قرار می گیرد.
 
وی سیلندر و سرسیلندر را جزو پنج بخش بسیار مهم موتور عنوان کرد و گفت: با توجه به دانش فنی به دست آمده و تغییر برخی خطوط تولیدی، ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور ای. اف. 7 نیز در موتورسازی در موتورسازی شماره 3 ایران خودرو امکان پذیر شده است.
 
افتخاری از تولید آزمایشی نمونه‌های موتور ایکس. یو. ام. خبر داد که نسخه بهبود یافته موتور ایکس. یو. 7. است و افزود: این موتور که از گنجایش 1900 سی. سی. برخوردار است، به جای موتور ال. 4. 1800 سی سی بر روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می‌شود.


کد مطلب: 286871

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/286871/پژو-206-تیپ-2-ایرانی-روی-خط-تولید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com