پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شیوه پرداخت یارانه‌ها تغییر نکند

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 285189
لاریجانی در جلسه کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به اینکه فقط چند ماه تا پایان دولت دهم باقی نمانده، بهتر است که شیوه پرداخت یارانه‌ها به همان صورت ادامه پیدا کند، زیرا جدا کردن دهک‌ها کار مشکلی است و چالش برانگیز می‌شود.
شیوه پرداخت یارانه‌ها تغییر نکند
به گزارش جهان به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق مجلس سال 92 اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا نظر مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید در کشور که در دو سال گذشته بر آن تأکید داشته‌اند، محقق شود و تبعیت از نظرات ایشان، بهترین راهنما برای بودجه‌بندی پیش رو است.
 
وی افزود: تمام مواردی که بار مالی دارد و به رونق تولید کمک می‌کند، در همین جلسه بررسی شود تا مانعی بر سر راه افزایش تولید داخلی نداشته باشیم.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخابات آتی و تغییر و تحولات در اوضاع سیاسی کشور، بهتر است که در قانون بودجه امسال تمام موارد مورد نیاز دیده شود و اموری که ذاتا بودجه‌ای نیستند، در اینجا در نظر گرفته نشود.
 
رئیس مجلس با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: باید در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت آینده یک تجدید نظری داشته باشیم تا بدانیم گام بعدی چگونه برداشته شود و چه اصلاحاتی باید صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فقط چند ماه تا پایان دولت دهم باقی نمانده، بهتر است که شیوه پرداخت یارانه‌ها به همان صورت ادامه پیدا کند، زیرا جدا کردن دهک‌ها کار مشکلی است و چالش برانگیز می‌شود.
 
لاریجانی اضافه کرد: نخستین اقدام مجلس پس از تشکیل دولت جدید این است که یک بحث تخصصی بین مجلس و دولت در خصوص نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌پذیرد تا قانون حمایت از تولید ملی به درستی انجام شود.
 
رئیس مجلس در ادامه با اشاره به حاددثه‌خیز بودن کشور بیان کرد: در بودجه امسال به بخش حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله توجه ویژه‌ای شود تا زمانی که حوادثی مثل زلزله آذربایجان و بوشهر پیش می‌آید چادرهای مردم زیر آب نرود و دولت بتواند تدابیری بیاندیشد و تجهیزات اولیه مثل اتاقک‌های پیش ساخته را به تعداد زیادد در انبار داشته باشد تا به هنگام رویدادد چنین حوادثی، مردم کمتر دچار مشکل شوند.
 
رئیس مجلس در پایان به اختصاص بودجه مناسب به فرهنگ دینی کشور اشاره کرد و خواستار توجه ویژه نمایندگان به این بخش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *