جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نقدینگی اصلی‌ترین علت تورم کشور

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 284962
نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: نقدینگی اصلی‌ترین علت تورم کشور است که دولت با به‌کارگیری نیروهای نخبه،‌ خلاق، مدبر و کارآمد می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.
نقدینگی اصلی‌ترین علت تورم کشور
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا باهنر در مسجد محمد رسول‌الله (ص) قزوین با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کشور به 500 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: تحقق این امر از مهم‌ترین علت‌های تورم و گرانی در کشور است.
 
وی با بیان اینکه نقدینگی اصلی‌ترین علت تورم کشور است،‌ ابراز داشت: سال 84 نقدینگی کشور 70 هزار میلیارد تومان بود و اکنون این رقم به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است که این رشد هفت برابری نقدینگی را در این مدت هشت سال از مهم‌ترین علت‌های دلیل تورم و گرانی در کشور است.
 
نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: متوسط رشد نقدینگی در هشت سال گذشته زیر چهار درصد بود و اکنون به بیش از 20 درصد رسیده است که افزایش این نقدینگی در کشور از مهم‌ترین مشکلات تورم و گرانی است که دولت با به‌کارگیری از نیروهای نخبه،‌خلاق، مدبر و کارآمد می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد، گران‌فروشی فروشندگان را علت اصلی گرانی می‌دانند، اذعان داشت: این علت در رده‌های هشتم علت گرانی است و علت اصلی تورم کشور نیست.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم یکی دیگر از علت‌های گرانی است، ابراز داشت: راهکارهای بسیاری برای برطرف کردن این تحریم‌ها وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را بشکنیم.
 
نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: احمدی‌نژاد از همه دولت‌ها پرکارتر بود و در خدمت به مردم تلاش کرد، ولی به دلیل نداشتن نگاه جامع به اقدامات انجام شده، موجب شد که مشکلات بیکاری، تورم و گرانی در کشور ارتقا یابد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه عدم استفاده احمدی‌نژاد از وزرای با قدرت و متخصص موجب شده که کشور به نحو درستی مدیریت نشود، ابراز داشت: باید وزارت‌خانه‌ها توسط افراد نیرومند، مقتدر، مدبر، مجرب، متدین مدیریت شود تا مشکلات کشور برطرف شود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد 15 هزار میلیارد تومان را برای راه‌اندازی بنگاه‌ زود بازده به جوانان بیکار پرداخت کرد تا بتواند اشتغال را در کشور افزایش دهد، اذعان داشت: وام دادن به جوانان بیکار که نحوه کار کردن را بلد نبودند، موجب شد نه تنها مشکل بیکاری برطرف نشود بلکه به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ آنان به بانک، این جوانان روانه زندان شوند.
 
نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی با اجرای طرح و برنامه مناسبی می‌توانستند با افزایش چرخه تولید و اقتصاد بسیاری از مشکلات بیکاری را در کشور برطرف کند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سیاست خارجی باید ایران با کشورها رابطه حداکثر امکان لبخند و حداقل ضرورت اخم را اعمال کند تا بتواند با همه کشورها تعامل معامله‌ای داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه با دیپلماسی فعال می‌توان بسیاری از اختلافات ایران را با سایر کشورها برطرف کرد، بیان کرد: همچنین کشور با ایجاد ارتباطات سازنده تجاری با کشورها می‌تواند بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی را برطرف کند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مردم با خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری مثل همیشه به دشمنان اسلام ثابت می‌کنند که پایبند آرمان‌های و ارزش‌های اسلامی کشورشان هستند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه دولت عدالت‌محور از نقاط مثبت و منفی برخوردار است، ابراز داشت: در نقد منصفانه کاندیداهای احتمالی ریاست‌ جمهوری این نقاط باید با یکدیگر ذکر شود تا انتقاد از اقدامات دولت دهم عادلانه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *