چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ادعای آمریکا درباره ایران و کره ‌شمالی

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 284790
آمریکا مدعی شد که ایران و کره شمالی در تلاش برای کسب مواد پیشرفته مرتبط با برنامه های هسته‌یی خود ضمن نقض تحریم‌های سازمان ملل هستند.
ادعای آمریکا درباره ایران و کره ‌شمالی
به جهان، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: توماس کانتریمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های اتمی ادعا کرد که ایران هم‌چنین با وجود ممنوعیت برای نیروهای دولت سوریه سلاح و مهمات ارسال می‌کند.
 
وی در نشستی خبری در ژنو ادعا کرد که ایران و کره شمالی کانال‌های لازم را برای تداوم صادرات و تداوم تهیه اقلام لازم برای صنعت تسلیحات‌شان توسعه داده‌اند.
 
این مقام آمریکایی به رویترز گفت که منظورش از مواد پیشرفته، مواد مرتبط با برنامه هسته‌یی و دیگر برنامه‌ها از جمله برنامه تسلیحات متعارف است.
 
کانتریمن گفت که تلاش بین‌المللی قاطعی برای اجرای تحریم‌های سازمان مل و جلوگیری از چنین تجارتی وجود دارد.
 
یک مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، در خصوص سوالی درباره همکاری میان ایران و کره شمالی در حوزه هسته‌یی مدعی شد: آن‌ها تماس‌هایی دارند. ما آن‌ها را نظاره می‌کنیم.
 
کانتریمن که ریاست هیات آمریکایی در نشست دو هفته‌ای ژنو را به عهده داشت گفت: قطعا برای آن که ایران این پیام را بشنود که باید به طور جدی به ناپایبندی خود در قبال پیمان منع اشاعه هسته‌یی پاسخ بدهد، باید کارهای بیش‌تری انجام گیرد.
 
به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی با تکرار ادعاهای خود در زمینه هسته‌یی و تسلیحاتی علیه ایران سعی می‌کنند افکار عمومی را فریب دهند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کشورهای دارنده تسلیحات هسته‌یی از جمله آمریکا در کنفرانس دو هفته‌یی بازنگری ان‌.پی.تی که در ژنو برگزار شد مورد انتقاد شدید دیگر کشورهای دنیا برای توسعه تسلیحات هسته‌یی‌شان قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *