پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

ولایتی: هاشمی در فتنه 88 نقش داشت

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 284073
ولایتی در جلسه هفتگی انصار حزب الله از نقش هاشمی در فتنه 88سخن گفت و در عین حال تاکید کرد که باید احترام وی حفظ شود.
ولایتی: هاشمی در فتنه 88 نقش داشت
به گزارش جهان به نقل از رسا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، در جلسه پرسش و پاسخ  انصار حزب‌الله در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع دولتش نسبت به اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب، گفت: حجاب بخشی از اسلام است و در همه مذاهب اسلامی آثار عملی حفظ حجاب و عدم حجاب مشخص شده است، در رژیم گذشته و الان هم آثار سوء بدحجابی معلوم بوده و هست.
 
وی در ادامه افزود: قطعا باید حجاب رعایت شود و وظیفه دولت اسلامی وقتی که بر جامعه مسلط است برقرار کردن حجاب و احکام اسلامی است و ما هم جز این را اسلامی نمی‌دانیم و در کشوری که حاکمیت اسلامی وجود دارد، بی‌حجابی و بد حجابی معنا ندارد.
 
 ولایتی در خصوص ترویج اباحه‌گری و فحشا در سینما، گفت: سینما حتما معایب زیادی دارد، سینما هنر هفتم است و هیچ چیز در رساندن یک پیام جای هنر را نمی‌گیرد و سینما اثر شگرفی دارد، به عنوان مثال تاثیری که مجموعه مختارنامه بر افکار عمومی گذاشت هیچ کتاب و نوشته‌ای نگذاشت، با خود سینما به عنوان یک وسیله مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت می‌توان در جهت تبلیغ اسلام بسیار تاثیرگذارتر از سابق بود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: سینما اگر در خدمت اسلام و اهل بیت(ع) باشد دنیا را می‌گیرد، سینما آن چیزی که باید باشد الان نیست و این حتما باید رعایت شود و نظر مقام معظم رهبری نیز همین موضوع است و بارها به اشکال مختلف تذکر داده‌اند، بنابراین نقش سینما به عنوان یک رسانه و هنر هفتم بسیار ارزش‌مند و تاثیرگذار است و هیچ چیز جای آن‌را نخواهد گرفت.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مورد انرژی هسته‌ای بدون تحریم، گفت: هر کاری در کشور یک  مسؤولی دارد و مسؤول کار هسته‌ای دولت است و ما نباید در کار آن‌ها دخالت کنیم، ما آن‌چه را که به نظرمان می‌رسد می‌گوییم ولی در کار دولت دخالت نمی‌کنیم که خلاف قانون است.
 
وی با تاکید بر این‌که می‌شود هسته‌ای را حفظ کرد اگر تدابیر مقام معظم رهبری اجرا شود و تا کنون هم هرچه داریم از تدابیر ایشان است، گفت: زمانی اشخاصی گفتند که برنامه‌ هسته‌ای را بخوابانیم و حتی بدون این‌که در مجلس تصویب شود، به نوعی در آن زمان پذیرفته شد، یعنی مقام معظم رهبری اجازه دادند تا همه این پیشنهادها اجرا شود، هرچه آن‌ها گفتند ما عمل کردیم و هر روز به بهانه‌ای آن‌را عقب انداختند و روزی مقام معظم رهبری فرمان دادند که فعالیت‌های هسته‌ای را از سر بگیرید، این‌که الان ما را به عنوان یک قدرت هسته‌ای در دنیا قبول دارند به دلیل تدابیر ایشان بود، و تدابیر بعدی ایشان اگر اجرا می‌شد به همان جایی می‌رسیدیم که گفته بودم.
 
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که طبق فتوای مقام معظم رهبری ما نیاز به بمب هسته‌ای نداریم، گفت: در نبود نفت و گاز مردم به انرژی هسته‌‍‌ای روی می‌آورند که تمامی ندارد و اگر ما و نسل‌های آینده این انرژی را نداشته باشیم آن‌وقت این‌ها تا ملت‌ها را به ذلت نکشند از این انرژی به آن‌ها نمی‌دهند، انرژی هسته‌ای سرآمد تمام تکنولوژی‌های دنیاست و نباید آن‌را از دست بدهیم و با مقاومت می‌توان انرژی هسته‌ای و با تدبیر و بی‌عقلی نکردن می‌توان رابطه با کشورهای دنیا را حفظ کرد، کسی که زبان بین‌الملل را نفهمد و آن‌ها هم زبان او را نفهمند یعنی نمی‌تواند تفاهمی را با دنیا برقرار کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره نقش هاشمی در فتنه و نوع رابطه با وی، گفت: آقای هاشمی با حکم رهبر معظم انقلاب رییس مجمع تشخیص مصلحت است و نظر مقام معظم رهبری این است که احترام ایشان حفظ شود، اما این که آقای هاشمی در فتنه نقش داشته معلوم است؛ هر کس که در خط و طریق رهبری است باید در فتنه موضع‌ می‌گرفت، آن‌روز بعضی‌ها فکر می‌کردند که کار تمام شد ولی مردم آمدند و نشان دادند کار تمام نشده و آن‌روز، روز امتحان بود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که لشکرکشی نکنید و لشکر کشی کردند، کسانی که نباید در آن جمع سخنرانی می‌کردند و سخنرانی کردند و هرکس که جلوی آن لشکرکشی را می‌توانست بگیرد و نگرفت، مسؤول است.
 
ولایتی به شایعه کناره‌گیری خود و حداد عادل به نفع قالیباف اشاره کرد و گفت: این شایعه درست نیست و با هم قرار گذاشتیم که با هم باشیم، این با هم بودن مقدمه اتحاد افرادی است که در خط رهبری هستند و  به اصولگرایان معروف اند، ما داریم تلاش می‌کنیم که با سایر کاندیداها هم صحبت کنیم تا در نهایت یک نفر از اصولگرایان بیاید، در مقابل دوقطب انحراف و قطب فتنه را داریم، باید یک‌نفر بیاید که در دور اول، انتخابات تمام شود و اصولگرایی که تبعیت از رهبری دارد و بنایش بر اصلاح امور است و نه دعوای داخلی و با تدبیر در در روابط خارجی ثبات ایجاد کند نه تنش، فکر معاش طبقه ضعیف باشد، به فکر جلوگیری از خوابیدن کاسبی‌ها باشد و خط قرمزها را رعایت کند و خط قرمز اولش هم  ولایت فقیه باشد که رمز ماندگاری این حکومت همین است، بنابراین ما کاری که کردیم این بود که دور هم جمع شویم و در مقابل هم نایستیم.
 
ولایتی در پاسخ به پرسشی درباره جریان انحرافی و مشایی، گفت: خط صحیح خط تبعیت از ولایت فقیه است و هر کس که از خودش اجتهاد کرد و حرف دیگری زد و دکانی برای خودش باز کرد مانند همین منحرفین و بی‌سوادان که در مقابل مجتهدین و مقام معظم رهبری اظهار نظرهایی می‌کنند، حتما باید جلوی این انحراف ایستاد.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: سوریه بخشی از زنجیره مقاومت است، و این‌هایی که در سوریه می‌جنگند در حقیقت با ایران می‌جنگند، خط دفاعی ما از ایران شروع و به عراق، سوریه ، لبنان و فلسطین کشیده می‌شود وآن‌ها تمام نیروهایشان را جمع کرده‌اند تا این بیداری اسلامی را استحاله کنند و بنابراین به مرسی فشار می‌آورند.
 
سوریه نباشد ارتباط ما با فلسطین و حزب الله قطع می شود
 
وی بیان کرد: بعداز این‌که این موج بیداری اسلامی شروع شد امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها و عوامل آن‌ها در منطقه از عرب‌ها گرفته تا غیر عرب‌ها دیدند که در عراق با کمک ایران حکومت مردمی سر کار آمد و آمریکایی‌ها را بیرون کردند، جنوب لبنان را با کمک ایران آزاد کردند و در غزه با کمک ایران و با موشک والفجر پنج تلاویو را زدند، این‌ها آمدند یک حلقه طلایی ولی ضعیف این زنجیره را قطع کنند از این رو به سوریه هجوم آوردند.
 
ولایتی اظهار داشت: این‌هایی که مقابل دولت  سوریه ایستاده‌اند در حقیقت جلوی ایران ایستاده‌اند و اگر قرار باشد که سوریه نباشد ارتباط ما با فلسطین و حزب‌الله قطع خواهد شد و امکان تدارک آنها نیست، بنابراین اهمیت سرپا ماندن سوریه با همین دولت ولی مشروط به ایجاد اصلاحات است و احتمال ساقط شدن دولت سوریه امروز کمتر از هر روزی در دو سال گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای ولایتی نقش داشتن خیلی فرق میکند با جمع کردن مسئولیت کارگردانی و تهیه کنندگی و سناریو نویسی و نظارت در اجرا . اگر خیلی تند است منتشر نکن بگذارش کنار بقیه کامنتهایی که فقط در صحنه محشر قابل طرح است ، نگرانی ندارد چون خداوند سریع الحساب است .
آن چیزی که شما گفتی دقیقا معنای نقش داشتن است. اکنون که آقای ولایتی با صراحت تمام از نقش هاشمی در فتنه می گوید ، برخی اصطلاحا ایشان را آدم هاشمی می دانند. در صورتی که ولایتی ولایتی ترین است
سرور
نقش داشت ولی قابل احترام است مثل خانواده اش که روسای بعضی قوا به آنها دائم احترام می گذارند.