سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

علت انقلاب قیمتی در بازار مسکن

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 283124
در چند سال اخیر در طرف عرضه مسکن با فشارهایی مواجه بودیم، در واقع باراصلی افزایش قیمت مسکن در این دوره بر دوش تورم فشار هزینه بوده است ، به هرحال مسکن هم مانند بقیه کالاها براساس نهاده های تولید شکل می گیرد .
علت انقلاب قیمتی در بازار مسکن
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد پرس، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره عواملی که  در دوسال اخیر باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شده است، گفت: طبیعتا به دلیل نقصان هایی که در اقتصاد کشور به خصوص در  بازارهای دارایی مانند بازار سرمایه وجود دارد، گاهی اوقات سرمایه های مالی و نقدینگی به سمت بخش مسکن سرازیر می شود و با افزایش تقاضا، قیمتها را دربخش مسکن و خارج از مسائل درونی این بخش، تحت تاثیر قرار داده و به صورت غیرطبیعی افزایش می دهد.

 علی چگینی  ادامه داد: در چند سال اخیر در طرف عرضه مسکن با فشارهایی مواجه بودیم، در واقع باراصلی افزایش  قیمت مسکن در این دوره بر دوش تورم  فشار هزینه بوده است ، به هرحال مسکن هم مانند بقیه کالاها براساس نهاده های تولید شکل می گیرد.
 
وی ادامه داد: قیمت مصالح ساختمانی از سیمان و آجرگرفته تا سنگ و چوب وغیره، خواه ناخواه بر قیمت مسکن اثرخواهد داشت، چراکه افزایش قیمت مصالح به منزله افزایش هزینه های ساخت مسکن است.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در دوسال  اخیر با توجه به تحولات ارزی ،قیمت مصالح با افزایش قابل توجهی مواجه شد که در نهایت اثرخود را از مسیر هزینه های تولید برقیمت برجای گذارده است. با این حال بازهم تاکید میکنم که در مجموع رشد قیمت مسکن در این دوره از نرخ تورم پایین تر بوده است.
 
چگینی درباره ساخت وساز درکشور نیز گفت: درچند سال اخیر حدود 2میلیون مسکن مهر به جز ساخت وساز بخش خصوصی تولید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *