جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گوشی‌های هوشمند امن هستند؟

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 283092
مجرمان سایبری مثل گذشته به ویندوزهای کامپیوتر حمله نمی‌کنند بلکه توجه خود را به سمت فناوری‌های دیگری معطوف کرده‌اند و تلفن‌های همراه بهترین راه برای حمله به گجت‌های قابل حمل هستند و به تازگی شواهدی از فیشینگ یا سرقت اطلاعات در موبایل‌ها یافت شده که توانسته‌اند به پسوردها و سایر محتوای شخصی دسترسی پیدا کنند.
گوشی‌های هوشمند امن هستند؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی با اشاره به رشد و پیشرفت صنایع الکترونیکی به خصوص در حوزه گوشی‌های همراه اعلام کرد که با روی کار آمدن نسل نوین این تکنولوژی‌ها و ظهور تلفن‌های همراه هوشمند، تهدیدات امنیتی این نوع گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای موبایل نیز رشد پیدا کرده است به طوری که در سال 2011 افزایش چشمگیری داشته‌اند.
 
سرقت‌های فیشینگ از طریق پیام‌های متنی
 
پلیس برای حفظ امنیت گوشی‌های هوشمند نکاتی را به کاربران توصیه کرده است که براین اساس به صاحبان گوشی توصیه کرد که قبل از بازکردن پیام کوتاه ابتدا ارسال‌کننده را شناسایی کنید چراکه اغلب سرقت‌های فیشینگ از طریق پیام‌های متنی آغاز می‌شود و اگر نمی‌شناسید جواب ندهید.
 
همیشه از برنامه خارج شوید: هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شوید یا Log Out کنید؛ این کانال را همین‌طور به حال خود باز نگذارید تا دیگران اطلاعات شما را کنترل کنند.
 
رمز بلوتوث خود را طولانی کنید

 
به جایی که ازآن نرم‌افزار می‌خرید یا دانلود می‌کنید توجه داشته باشید؛ فروشگاه مجازی معتبر یکی از بهترین فروشگاه‌هاست. مراقب نرم‌افزارهای شخص ثالثی که از شما درخواست‌های تایید زیادی می‌کند، باشید.
 
به کاربران توصیه می شود که با برخی از برنامه‌ها می‌توانند انواع اطلاعات نظیر فهرست مخاطبان را کنترل کرده و به آنها دسترسی پیدا کرد. براین اساس برای سیم‌کارت گوشی خود کلمه رمز یا Pin Code ایجاد کنید تا اگر تلفن همراه شما گمشد یا به سرقت رفت، فردی نتواند از سیم‌کارت شما استفاده کند. نکته مهم از رمزهای 0000 و 1234 هم استفاده نکنید زیرا به آسانی قابل حدس‌زدن هستند.
 
بلوتوث در کمین است: بلوتوث می‌تواند بی‌نظیر باشد، اما می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و اطلاعات شخصی شما ممکن است مورد دسترسی و آسیب قرار گیرد. اگر شما از بلوتوث استفاده می‌کنید، اتصال خود را با یک رمز طولانی و امن‌تر به جای استفاده از یک PIN کوتاه محافظت کنید.
 
کجا از Wi-Fi استفاده کنید: جای تعجب بسیار است که هکرها از Wi-Fi hotspot‌های عمومی برای استراق سمع و کلاهبرداری استفاده می‌کنند. هکرها می‌دانند که بسیاری از مردم ممکن است از یک رمز عبور یا پسورد در سایت‌های مختلف استفاده کنند، از ایمیل گرفته تا حساب بانکی و سایر حساب‌های کاربری، پس بار دیگری که به کافی‌شاپ یا رستورانی رفتید که امکانات wiFi دارد، در مورد چیزی که به اشتراک می‌گذارید خوب فکر کنید یا اگر می‌توانید از شبکه اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید.
 
باید دقت داشته باشید که سرزدن به وب‌سایت‌ها با مرورگر گوشی هوشمند که تاریخ اعتبار آن گذشته می‌تواند شما را در معرض آسیب قرار دهد و اگر هنگام استفاده از آن احساس راحتی نمی‌کنید، آن را ببندید و دقت داشته باشید که همیشه به روز‌رسانی‌های امنیتی گوشی خود را جدی بگیرید چراکه آنها واقعا به شما کمک می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *