پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دیداری که شاید تا سالها تکرار نشود+فیلم

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 282963
این دیدار می‌تواند برای بایرن جنبه انتقامی هم داشته باشد. بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی فصل 09-2008 مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست 5 بر یک بایرن مونیخ شده است.
دیداری که شاید تا سالها تکرار نشود+فیلم
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در آغاز دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 23 و 15 دقیقه امشب، بایرن مونیخ در آلیانس آره نا به مصاف بارسلونا می رود. جدالی که به باور بسیاری از کارشناسان، دیدار برترین‌های کنونی فوتبال جهان است. قضاوت این بازی به عهده  ویکتور کاسای مجارستانی است.
 
ذکر نکاتی خواندنی پیش از این دیدار خالی از لطف نیست:
 
 **طبق اعلام یوفا، بایرن و بارسا برترین تیم‌های پنج سال گذشته اروپا هستند اما بی‌‌تردید این بایرن بهترین تیم در یک دهه گذشته در قیاس با خودش است. دو بار حضور در دیدار پایانی و کوتاه ماندن دست این تیم از کسب عنوان قهرمانی، نشان از این دارد که باواریایی‌ها پتانسیل یک تیم قهرمان را دارند. از سویی بارسا در پنج سال گذشته دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده است، هرچند امسال صلابت همیشگی را نداشته و بسیاری از هواداران این تیم با دیده شک به این دیدار می نگرند.
 
**در حال حاضر تیم فوتبال بارسلونا از حیث مالکیت توپ در جهان در جایگاه نخست قرار دارد و بایرن دوم است. بارسا در 300 بازی میانگین 68 درصد مالکیت را به خود اختصاص داده و بایرن با 57 درصد دوم است.
 
** بارسا از سال 2006 تاکنون، همیشه مدعی قهرمانی بوده ، به طوری که که این تیم در شش دوره پیاپی در نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده است.
 
**این 2 تیم آلمانی و اسپانیایی از سال 1969 که اولین پیکار را برابر هم انجام دادند تا به امروز برگزارکننده دیدارهای دوستانه و رسمی زیادی مقابل یکدیگر بود‌ه‌اند. مطابق آمار این دو حریف 10 مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که سهم برد بایرن 2 و بارسا 6 برد بوده در حالیکه 2 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.
 
** این دیدار می‌تواند برای بایرن جنبه انتقامی هم داشته باشد. بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی فصل 09-2008  مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست 5 بر یک بایرن مونیخ شده است.
 
نتایج رویارویی‌های سابق این دو تیم به شرح زیر است:
 
*سال 1969:‌ جام مراکش (بازی نهایی)، بارسلونا 2- بایرن مونیخ 2(بارسا در ضربات پنالتی 4 بر 3 برنده شد)
 
*سال 1984: جام خوان گمپر، بارسا 3- بایرن مونیخ یک (ورزشگاه نیوکمپ)
 
*سال 1998: لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ یک- بارسلونا صفر
 
*سال 1998: لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا یک- بایرن مونیخ 2
 
*سال 2006: دیدار دوستانه،‌ بارسلونا 4- بایرن مونیخ صفر
 
*سال 2006 : جام خوان گمپر، بارسلونا 4- بایرن مونیخ صفر
 
*سال 2007: دیدار دوستانه قبل از فصل، بایرن مونیخ صفر – بارسلونا صفر
 
*سال 2009: لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا 4- بایرن مونیخ صفر
 
*سال 2009، لیگ قهرمانان اروپا، بایرن یک – بارسلونا یک
 
*سال 2011: بازی نهایی جام آئودی، بارسلونا 2- بایرن مونیخ صفر
 
**بزرگترین دغدغه بارسلونا برای بازی امشب، قطعی نبودن حضور لیونل مسی است، ضمن اینکه غیبت پویول و ماسکرانو به دلیل مصدومیت، مشکلات بارسا را بیشتر کرده است.
 
** در طرف مقابل، مونیخی ها که این روزها خیلی آماده تر از بارسلونا به نظر می رسند ، علاوه بر بد اشتوبر و تونی کروس، مانزوکیچ را هم در اختیار ندارند، اما لام ، مارتینز و شواین اشتایگر ، در ترکیب بایرن خواهند بود.
 
**هر دو تیم ، 4 قهرمانی را در اروپا تجربه کرده اند، اما بایرن با دو بار حضور بیشتر در فینال ، از این حیث نسبت به بارسا برتری دارد. بایرن‌ در چهار سال گذشته، سه بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه یافته است.
 
**مونیخی ها در  16 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان ، 37 گل وارد دروازه حریفان کردند.
 
**بایرن از چند هفته‌ پیش قهرمانی خود را در بوندسلیگا قطعی کرده و با پیروزی پرگل برابر ولفسبورگ ، به فینال جام حذفی آلمان هم راه پیدا کرده‌ است.
 
** آمار مسابقات این 2 حریف مقابل هم نشان می‌دهد بارسلونا صاحب 3 پیروزی با نتیجه 4 بر صفر مقابل باواریایی‌ها شده است. در این بین فراموش‌نشدنی‌‌ترین شکست بایرن مقابل بارسا در سال 2009 و در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد که تیم مونیخی 4 بر صفر در نیوکمپ مغلوب شد. دیداری که در آن لیونل مسی با زدن 2 گل خوش درخشید. ضمن آنکه زننده 2 گل دیگر ساموئل اتوئو و تیری هانری بودند که اکنون عضو کاتالان‌ها نیستند.
 
* در دیگر بازی این مرحله ، چهارشنبه شب دورتموند پذیرای رئال مادرید خواهد بود.
 
*ترکیب احتمالی دو تیم
 
بایرن مونیخ:
 
نویر، لام، فان بویتن، دانته، آلابا، مارتینز، شواین‌اشتایگر،‌ روبن،‌ مولر، ریبری، ماندزوکیچ
 
بارسلونا:
 
والدس، دنی آلوس، پیکه، آدریانو، آلبا، ژاوی، بوسکتس، اینیستا، پدرو، مسی،‌ ویا
در زیر دو دیدار خاطره انگیز دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا را ببینید:
 
فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *