جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اولین نماینده زن مسلمان در مجلس استرالیا

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 280229
دکتر "مهرین فاروغی" مسلمان پاکستانی‌تبار مقیم استرالیا، اولین زن مسلمانی است که در سمت نماینده مجلس تاکنون به پارلمان استرالیا راه یافته است.
به گزارش جهان به نقل از رسا، فاروغی پس از راه یافتن به مجلس استرالیا اعلام کرد: استرالیا یک کشور چند فرهنگی است، ما نیاز داریم تا طیف وسیعی از سیاستمداران را در پارلمان‌های استرالیا داشته باشیم تا نمایندگی جوامع مختلف ساکن در این کشور را بر عهده گیرند.
 
فاروغی جانشین «کیت فائرمن»، نماینده مجلس اعلای ایالت «نیو ساوت ولز» (New South Wales) استرالیا که از سمت خود برای عضویت در مجلس سنای این کشور استعفا داده، خواهد شد.
 
فاروغی که در سال 1992 به همراه خانواده خود از پاکستان به استرالیا مهاجرت کرده است، مهندس محیط زیست و فعال در زمینه آموزش و تغییرات اقلیمی است.
 
ایالت «نیو ساوت ولز» به مرکزیت شهر سیدنی، پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا است که مسلمانان با حدود 170 هزار نفر جمعیت، 5 درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند. این ایالت محل سکونت بزرگترین جمعیت اسلامی استرالیا محسوب می‌شود.
 
پیش‌ از فاروغی یک مرد مسلمان بوسنیایی‌تبار نیز به عضویت پارلمان سیدنی غربی درآمده بود که کار خود را در سال 2010 با سوگند خوردن بر قرآن کریم آغاز کرد.
 
مسلمانان که از 200 سال پیش در کشور استرالیا سکونت دارند، حدود 1.7 درصد جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *