پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

واکنش توکلی به نامه رئیس​جمهور به وزیر علوم

چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 277668
نماینده تهران دستور رئیس​جمهور برای عزل دو رئیس دانشگاه را مصداق وارد کردن هزینه به کشور خواند و گفت: خدا کند این هزینه​ها به مرحله جبران ناپذیری نرسد.
واکنش توکلی به نامه رئیس​جمهور به وزیر علوم
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس نهم تحلیلش از نامه رئیس جمهور به وزیر علوم درباره برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس و رسانه ای شدن آن را اینگونه عنوان کرد:« نامه اخیر آقای احمدی نژاد یکی از مصادیق تحمیل هزینه بر کشور است و ممکن است هر چه به انتهای این دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، این هزینه ها بیشتر شود.»
 
سایت روزنامه ایران خبر از نامه ای داد که در آن رئیس جمهور خواستار برکناری رییس دانشگاه تهران و تربیت مدرس شده است. در این نامه آمده است: «متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه ی دیگری مدیریت می شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است».
 
در این نامه تاکید شده است: رویکرد «سیاست زده» و غیرعلمی و یا احیانا «امنیتی» توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب تر است . متن کامل نامه را اینجا ببینید.
 
توکلی که می گفت «خدا کند این هزینه ها به مرحله جبران ناپذیر نرسد»، توضیحی درباره مرحله جبران ناپذیری این هزینه ها نداد.
 
در واکنش به این نامه همچنین محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم در گفت وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «انتشار این نامه از سوی دولت یعنی رییس جمهور به وزیر دستور داده و وزیر از اجرای آن تمرد کرده است و به همین دلیل رسانه ای شده است.»
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هنوز خبری در این زمینه منتشر نکرده است.

جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات هم در خصوص اینکه چرا وزیر علوم این برکناری را اعلام نکرده و خود رئیس جمهور نامه نوشته است؟، گفت: «احتمالا در این زمینه بین رئیس جمهور و وزیر علوم اختلاف نظر بوده است.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *