پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انسان سالم از نگاه سیستم پزشکی

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 277538
انسان سالم از نگاه سیستم پزشکی یعنی فردی که از نظر روحی، جسمی و فکری در آرامش، صحت و امنیت به سر ببرد و تعذیه کامل و سالم می‌تواند این آرامش روح و فکر فرد را تضمین کند.
انسان سالم از نگاه سیستم پزشکی
به گزارش جهان به نقل از فارس، انسان سالم از نگاه سیستم پزشکی یعنی فردی که از نظر روحی، جسمی و فکری در آرامش، صحت و امنیت به سر ببرد و این در صورتی است که اگر امروز برای هر کس سخن از سلامتی در این سه بعد بیاوری، تو را سرخوش خطاب می‌کنند.
 
بر همگان روشن و مبرهن است که دست‌یابی به تمام این موارد را می‌توان در تغذیه سالم و کافی افراد جستجو کرد.
 
تعذیه کامل و سالم آرامش روح و فکر فرد را به همراه دارد که با دست‌یابی به سلامتی در این ابعاد می‌توان سلامتی جسم را تضمین کرد.
 
بر اساس نظر کارشناسان تغذیه کمتر فرد ایرانی و خانواده ایرانی را می‌توان پیدا کرد که دسترسی به سبد غذایی سالم و کاملی داشته باشد، چرا که اگر یک نفر هم بخواهد زندگی خود را بر این اصل استوار سازد، در دنیای ماشینی امروز و مملو از انواع تکنولوژی‌ها که از غذاهای کنسرو شده، رنگ‌آمیزی، مواد افزودنی و غذاهای آماده، فست‌فودها پر شده، دست یافتن به این امر اگر نگوییم غیر ممکن، سخت و طاقت فرسا است.
 
بسیاری از خانواده‌ها ایرانی در نخستین گام خود برای رسیدن به غذای سالم  گوشت خواری را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف و به مصرف گیاه خواری روی می‌آوردند، امری است که از نظر بسیاری از کارشناسان تغذیه مردود است و صرف اکتفا به غذاهای گیاهی و حذف کامل از غذاهای گوشتی به طور قطع یک غذای کامل نیست.
 
گیاه خواری اگر چه امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده، اما این در حالی است که استفاده از انواع کودهای صنعتی و استفاده بیش از اندازه از آفت کشی‌‌ها یا انواع سموم و آبیاری فاضلابی محصولات کشاورزی تا تزریق انواع هورمون‌ها به انواع دام‌ها به طور حتم دیگر جایی برای دست‌یابی به غذای سالم به خانواده‌ها نداده است.
 
غذای کامل و سالم یعنی جای دادن انواع ویتامین‌ها در سبد غذایی روزانه و مصرف انواع گروه مواد غذای از جمله سبزیجات، میوه‌جات در روز که تأمین کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد.
 
غذاهای سالم تأمین کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن است و مواد مغذی علاوه بر تأمین انرژی بدن، در حفظ عملکرد مغز، قلب و ماهیچه نیز اهمیت دارد.
 
تغذیه سالم ریسک ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و در کنترل و بهبود علائم بعضی از بیماری‌های مهم نیز کمک کننده است.
 
البته تمام این قضایا در حالی است که از برنامه‌های محوری ومهم هر ساله دولت ایران صادرات بهترین نوع از انواع مواد غذایی به کشورهای خارج از مرز ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *