جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چند درصد است؟

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 277167
پژوهشگران استرالیایی با بررسی ژنتیکی 18 هزار کودک دریافته‌اند که طیف خاصی از ژن‌های والدین بر میزان بهره هوشی فرزندان تأثیر می‌گذارند.
چند درصد است؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در تحقیقات قبلی عنوان شده بود که بین 40 تا 50 درصد هوش کودکان وابسته به عوامل ژنتیکی مختلف است، اما مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند این میزان را بین 20 تا 40 درصد اعلام می کند.
 
در این مطالعه تأثیرات محیطی رشد بصورت کاملا جداسازی شده و تنها عوامل ژنتیکی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
 
پژوهشگران با آنالیز DNA و انجام تست هوشبهر (IQ)‌ از 18 هزار کودک خردسال از چهار کشور جهان دریافته‌اند، گروه خاصی از ژن های والدین در میزان بهره هوشی کودکان تأثیر مستقیم دارند.
 
دکتر «بنیامین» از محققان دانشگاه کوئینزلند خاطرنشان می‌کند: نتایج بدست آمده در این پژوهش کمتر از تحقیقات قبلی است، اما نشان می دهد که هوش کودکان یک مقوله ژنتیکی بوده و در ارتباط مستقیم با DNA والدین است.
 
این مطالعه گسترده‌ترین تحقیقات ژنتیکی محسوب می‌شود که با استفاده از داده‌های ژنتیک و انجام تست‌های هوشبهر (IQ)‌ در جهان انجام شده و به محققان در درک بهتر ناتوانی ذهنی کودکان کمک خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *