جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کوتاه قد‌ترین معلم جهان + عکس

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 275295
آزاد سینگ وقتی برای اولین بار وارد مدرسه شد هیچکس تصورش را نمی‌کرد که او قرار است معلم باشد و سر کلاس درس بدهد! او که با ۲۲ سال سن قدش فقط ۹۱ سانتی‌متر است احتمالاً کوتاه‌ قدترین معلم جهان به حساب می‌آید که برای درس دادن در مدرسه‌ای در استان هاریانای هند بعضی وقتها مجبور می‌شود روی میز برود. شاگردهای کلاس کامپیوتر او نامش را گذاشته‌اند «چوتو» که در زبان هندی به معنای «آقای کوچک» است.
به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، کوتاه‌ قدترین معلم جهان به خاطر یک اختلال هورمونی از سن ۵ سالگی رشدش متوقف شد اما خانواده او به خاطر فقر مالی قادر به پرداخت هزینه درمان او نبودند و به همین خاطر او حالا در سن ۲۲ سالگی مجبور است لباس‌های بچه‌های ۷ساله را بپوشد. آزاد سینگ می‌گوید در زمانی که خودش دانش‌آموز بوده مسخره شدنش از طرف هم‌کلاسی‌هایش حسابی آزارش می‌داد اما حالا با داشتن شغلی که ماهانه ۱۰هزار روپیه برایش درآمد دارد رفتار مردم خیلی با او عوض شده است.
 
او  حتی در دوره‌ای از ترس دزیده شدن توسط سیرک‌ها مدتی از خانه خارج نمی‌شد. در ۱۸ سالگی زمانی که او تصمیم گرفت کارش را به عنوان معلم کامپیوتر شروع کند اشتباه گرفته شدنش از سوی مسئولان آموزشی به عنوان یک بچه خیلی ناراحتش کرد. این مرد ۲۲ ساله می‌گوید اما همه این مسائل باعث شده تا او در رسیدن به هدف‌هایش مصمم‌تر شود و حالا با داشتن یک شغل وضعیت بهتری دارد. مادر ۵۲ ساله معلمی که حالا نظر رسانه‌ها را جلب کرده  هم می‌گوید پسرش را حالا پس از مدتها شاد می‌بیند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *