پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

از رای آوردن ۲ دلقک در انتخابات وحشت‌زده‌ام

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 274358
وزیر دارایی پیشین آلمان و رقیب صدراعظم این کشور در انتخابات پارلمانی آتی، درباره نتیجه انتخابات پارلمانی ایتالیا و اثرات آن بر اروپا به شدت ابراز نگرانی کرد.
از رای آوردن ۲ دلقک در انتخابات وحشت‌زده‌ام
به گزارش جهان، بی‌نتیجه ماندن انتخابات پارلمانی در ایتالیا، نگرانی آلمانی‌ها را مبنی بر امکان پیامدهای  منفی آن در بی‌ثباتی بر اقتصاد منطقه یورو را به دنبال داشته است.
 
«پیر اشتاین‌بروک» از حزب سوسیال‌دموکرات و رقیب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی آتی این کشور اعلام کرد که بی‌نتیجه ماندن انتخابات می‌تواند به ایجاد مشکل بزرگ‌تری در منطقه یورو منجر شود.
 
وی با اشاره به آرای بالای «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و «بپه گریلو» کمدین این کشور گفت: «من تا حدی از اینکه 2 دلقک بیشترین رای را به دست آورده‌اند، وحشت‌زده‌ام. نظر من این است که 2 پوپولیست در انتخابات پیروز شده‌اند.»
 
«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان دیگر سیاستمدار آلمانی است که خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت در ایتالیا شده است.
 
همچنین اسپانیا نیز از وضعیت سیاسی ایتالیا ابراز نگرانی کرده است.
 
در انتخابات یکشنبه و دوشنبه گذشته هیچ کدام از احزاب شرکت‌کننده نتوانستند حدنصاب لازم را برای تشکیل دولت به دست آورند از این رو با توجه به اتخاذ نکردن تصمیمی قاطع برای تشکیل دولت، آینده سیاسی این کشور نامعلوم و پر تنش ارزیابی می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *