جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چهار کاری که قلب انسان را می‌میراند

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 274291
قلب بهترین عضو از اعضاء و جوارح انسان است و در حدیث قدسی داریم که خانه و حرم خدا، قلب انسان مومن است بنابراین باید مواظب باشیم آن را به لرزه نیندازیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رسول اعظم (ص)فرمودند:" چهار چیز است که دل را می‌میرانند۱- گناه روی گناه ۲- بگو مگوی زیادی با زنان نامحرم ۳- بگو مگو با احمق که تو می‌گی و او می‌گوید (در حالی‌که )بازگشت (سخنانتان) به خیر نیست و ۴- همنشینی با مردگان. عرضه داشتند یا رسول الله مردگان کیانند؟ حضرت فرمودند: انسان متمول بی دین و بی‌تقواست1".
 
همچنین در وصایای حضرت رسول به امیرالمومنین(ع) آمده است که فرمودند: " یا علی مجالست و هم نشینی با سه شخص دل را می‌میراند: هم‌نشینی با انسان‌های پست. هم نشینی با اغنیا و ثروتمندان و سخن گفتن با زنان نامحرم2".
 
در کتاب شریف کافی نیز حدیثی نقل شده که خداوند متعال در مناجات موسی به او فرمود: " ای موسی مرا در هیچ حال فراموش نکن که همانا فراموش کردن من دل را می‌میراند3".
 
1- مجموعة ورام؛ ج‏2 ؛ ص118
 
2- الوافی؛ ج‏26؛ ص173
 
3- الکافی؛ ج‏2؛ ص498
 
و الخصال؛ ج‏2؛ ص523 الکافی؛ ج‏4؛ ص748
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *