چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

هزینه پاتریوت ها برای ترکیه چقدر است

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 273970
ترکیه برای سیستم موشک های ضد هوایی پاتریوت تقریبا هشت میلیون و پانصد هزار دلار در سال هزینه خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، یکشنبه ششم اسفند رسانه های ترکیه با اشاره به بیانیه عصمت یلماز، وزیر دفاع این کشور گزارش دادند که هزینه سیستم موشک های ضد هوایی پاتریوت پانزده میلیون لیره ترکیه معادل حدودا هشت و نیم میلیون دلار است.
 
وزیر دفاع ترکیه در جلسه مشورتی شورای استان های ترکیه گفت که حتی جان یک انسان مهم تر از همه این هزینه هاست. وی یاد آور شد که ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از سال 1952 برای اولین بار چنین درخواستی را به این سازمان ارائه کرد. آنکارا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به منظور محافظت از حملات احتمالی هوایی سوریه از ناتو درخواست کرد سیستم موشک های ضد هوایی پاتریوت را تحویل گیرد. شورای ناتو نیز با این درخواست موافقت کرد.
 
 آمریکا، هلند و آلمان توافق کردند که سیستم موشک های ضد هوایی را به ترکیه تحویل دهند. سیستم های تحویل داده شده از سوی هلند در شهر آدانا، سیستم‌های آلمانی در شهر قهرمان مرعش و سیستم‌های آمریکایی در نزدیکی شهر غازی عین تاپ به حالت کشیک نظامی در آمدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *