چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

تبلیغ برای کاندیداتوری محقق‌داماد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 273053
تعدادی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره امروز خود در گزارش‌هایی آیت‌الله محقق داماد را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری خواندند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره امروز چهارشنبه خود طی گزارش‌هایی به بررسی احتمال کاندیداتوری آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و وی را گزینه مناسبی برای این کار معرفی کرده‌اند.
 
روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان روابط عمومی» که گفته می‌شود به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزدیک است, امروز در گزارشی با عنوان "آیت‌الله محقق‌داماد در مسیر پاستور؟" نوشته که ‌مصطفی محقق داماد یکی از گزینه‌های مطرح از سوی سیاسیون برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.
 
این روزنامه محقق داماد را "گزینه مناسبی" برای ریاست‌جمهوری خوانده و در بیان چرایی این ادعا از قول یکی از اصلاح‌طلبان نوشته است: "آیت‌الله محقق داماد تمام ویژگی‌هایی که برای ریاست‌جمهوری از‌جمله رجل مذهبی، سیاسی، مدیر، مدبر و ایرانی الاصل بودن در قانون اساسی آمده است را دارد".
 
«آرمان روابط عمومی» محقق داماد را "دارای ارتباطات قوی خانوادگی با اهالی سیاست" ‌و آگاه از "اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کشور" دانسته است.
 
این روزنامه البته به نقل از خود آیت‌الله محقق داماد نوشته که شایعات درباره حضور من در ‌انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا ‌"صحت ندارد و ‌بی‌اساس است" و ‌من "نیازی به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری احساس نمی‌کنم".
 
روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» نیز در گزارشی تحلیلی درباره "پیامد‌های کاندیداتوری آیت‌الله محقق‌داماد در انتخابات ریاست جمهوری"، وی را "حلقه واسط چپ و راست" توصیف کرده و نوشته است: ‌"این روزها سید‌محمد خاتمی به شدت به دنبال حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری است" و "بسیار بر کاندیداتوری محقق‌داماد اصرار دارد".
 
«قانون» نیز همانند «آرمان روابط عمومی» تصریح کرد که ‌سید‌مصطفی محقق‌داماد برای حضور در انتخابات آتی "هنوز به تصمیم قطعی نرسیده است".
 
کاندیداتوری سیدمصطفی محقق داماد در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از چندی پیش در برخی رسانه‌ها مطرح شد.
 
این رسانه‌ها نوشتند که اصلاح‌طلبان در جلسات داخلی خود به این نتیجه رسیده‌‌اند که محقق داماد را به‌عنوان گزینه نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات 92 معرفی کنند.
 
گفته می‌شود‌ در جلسه‌ای که با حضور طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان و با حضور محمد خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و خصوصا برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز، برگزار شده، مصطفی محقق‌داماد به عنوان گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 92 مطرح شده ‌و علاوه بر وی چندین گزینه دیگر نیز در این باره طرح شده‌اند، اما گزینه اول و اصلی آنان فعلا محقق داماد خواهد بود.
 
روز گذشته نیز محمدجواد حق‌شناس رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان گفته بود: "محقق داماد یکی از چهره‌هایی است که در چند ماه اخیر در محافل و مجامع اصلاح‌طلبی به عنوان یکی از چهره‌های مقبول برای حضور در عرصه اجرایی کشور نام برده می‌شود".
 
با این همه, ‌محقق داماد چندی پیش تأکید کرد‌ که "بر اساس مبانی فقهی خودم، فعلاً وظیفه شرعی خود را جز تدریس چیز دیگری نمی‌دانم."
 
وی در پاسخ به این سوال که کلمه "فعلاً" در پاسخ شما، همچنان تردیدها را درباره کاندیداتوری‌تان باقی می‌گذارد و این "فعلاً" تا انتخابات 92 ادامه دارد یا ممکن است تصمیمتان عوض شود؟ گفت: "فقط همین جمله‌ای که خدمتتان عرض کردم را به نقل از من بزنید. تأکید می‌کنم بر اساس مبانی فقهی خودم، فعلاً وظیفه شرعی خود را جز تدریس چیز دیگری نمی‌دانم."
 
سیدمصطفی محقق‌داماد فرزند آیت‌الله سید‌محمد محقق‌داماد از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و نوه دختری ‌شیخ عبدالکریم حائری یزدی بنیان‌گذار حوزه علمیه قم و همچنین داماد خانواده لاریجانی‌هاست.
 
او سابقه ریاست بر سازمان بازرسی کل کشور را نیز در کارنامه خود دارد.
 
آیت‌الله محقق‌داماد که چهره‌ای شبیه به سیدمحمد خاتمی داشته و به گفته خودش رفاقت قدیمی با رئیس دولت اصلاحات دارد, هم‌اکنون به تدریس "حقوق" در دانشگاه شهید بهشتی مشغول است.
 
محقق‌داماد می‌گوید: "همه می‌دانند که یکی از دوستان دوران جوانی من آقای سیدمحمد خاتمی ‌بوده و تقریباً از دوره‌ای که هر دو یک مو در صورت نداشتیم، با هم دوست بودیم".
 
سیدمصطفی محقق‌داماد در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری هم به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان مطرح بود اما هیچ‌گاه این مسئله به واقعیت بدل نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *