پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۵
امام جمعه موقت تهران:

مسئولان مواظب باشند موجب غم دوستان و شادی دشمنان نشوند

در آینده نزدیک مقصر نزاع اخیر مشخص می‌شود
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 270876
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که توطئه اصلی دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف و فشار اقتصادی بر مسلمانان است و ما بویژه مسئولان و سران کشور باید از تخاصم به دور باشیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.
مسئولان مواظب باشند موجب غم دوستان و شادی دشمنان نشوند
به گزارش جهان، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه شما عزیزان را به تقوا سفارش می‌کنم گفت: تقوا بهترین توشه و سرمایه است و نه تنها توشه آخرت است بلکه در دنیا نیز به عنوان سرمایه و توشه است.
 
وی با بیان اینکه انسان‌هایی که تقوا داشته باشند، خداوند به برکت تقوا آن‌ها را در فضای نور قرار می‌دهد، اظهار کرد: انسان متقی به نجاست نمی‌رسد و خداوند راه نجات از هر گرفتاری را برایش فراهم می‌سازد.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه یکی از اموری که انسان‌ها باید از آن بترسند اختلاف است، گفت: امروز توطئه اصلی دشمن همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند، ایجاد اختلاف است و این خطر بزرگی است که مسلمانان به دست یکدیگر کشته شوند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سوال که فکر می‌کنید مشکل اصلی مصر، سوریه و عراق چه است؟ ادامه داد: مشکل اصلی آن‌ها اختلاف داخلی است. در واقع مشکل آن‌ها آمریکا و اسرائیل نیست بلکه تفرقه یکی از مشکلات اصلی آن‌هاست و اگر مسلمانان این کشورها با یکدیگر متحد باشند از هیچ چیزی نباید بترسند و بدانند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند در مقابل اتحاد آن‌ها بکند.
 
وی با بیان اینکه بزرگان کشور و سران مراقب باشند که مبادا خدایی نکرده بین‌شان اختلاف و نزاعی پیش آید و موجب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود، اظهار کرد: در هفته اخیر مسئله‌ای پیش آمد که ای کاش اتفاق نمی‌افتاد. این مسئله باعث شد که دوستان انقلابی رنجیده و دشمنان خوشحال شوند. لذا بهتر است که مسئولان بحث‌های خود را در جلسات دوستانه حل کنند.
 
موحدی کرمانی با اشاره به اینکه قرآن دستور اکید داده که مسلمانان نزاع و درگیری و برخورد‌های لفظی را بین خودشان قطع کنند، ادامه داد: ائمه معصومین ما هم با انسان‌های بی‌ادب و فحاشی روبه‌رو می‌شدند اما ائمه ما این مرحله را با این جمله می‌گذراندند و می‌فرمودند که آنچه را که شما به من نسبت داده‌اید اگر درست است خدا مرا ببخشد لذا بهتر است مسئولان تخاصم‌ها را دوستانه حل کنند.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ای آقایان، سران، عزیزان و بزرگان و نخبگان، مردم از شما انتظار محبت و همدلی دارند. بحث‌ها را به تخاصم نکشانید چرا که تخاصم مربوط به جهنمیان است و زیبنده نظام اسلامی نیست. بهتر است که مسئولان به جای تخاصم‌ها، مشکلات مردم را حل کنند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان فشار اقتصادی است تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فشارها را بر مردم زیاد کند به امید اینکه بتواند مردم را از نظام جدا کرده و آن‌ها را خسته کند. در واقع توطئه آمریکا فشار اقتصادی است. لذا مسئولان کشور موظف هستند مشکلات مردم را حل کنند البته مردم ایستاده‌اند و آمریکا این موضوع را نفهمیده و با همین نفهمیدن‌ها سقوط خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه مردم ما در طول 34 سال انقلاب اسلامی امتحان خود را پس داده‌اند و بمباران‌ها را تحمل کرده‌اند، گفت: مردم ما در مقابل موشک‌ها ایستاده‌اند و مشت‌ها را گره کردند و مرگ بر آمریکا گفتند. در واقع مردم دنیا و نظام‌شان را از دست نمی‌دهند چون این نظام نه تنها با دین گره خورده بلکه عین دیانت مردم است لذا مردم ما دست از انقلاب و دین برنمی‌دارند.
 
به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی با بیان اینکه مردم ما فرزند عاشورا و رمضان هستند، خاطرنشان کرد: به خواست خداوند مردم ما با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهند که ما هستیم و با امام و قرآن بیعت کرده‌ایم و این بیعت را ادامه می‌دهیم.
 
امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه مردم ما مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و مسئولان باید فکری برای گرانی، بیکاری کنند و این وظیفه اصلی آن‌ها است، گفت: مردم ما خوب به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند اما مسئولان هم باید به نحو احسن به وظیفه‌شان عمل کنند و نزاع‌ها را کنار بگذارند.
 
وی با یادآوری اینکه روز 19 بهمن‌ماه 1357 روز بیعت نیروی هوایی ارتش با امام (ره) بود خاطرنشان کرد: در این روز جمعی کثیری از نیروی هوایی ارتش با امام بیعت کردند و به انقلاب پیوستند و این حرکتی بود که کمر نظام طاغوت را شکست.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه دیپلماسی ایران کارساز بوده و کشور سوریه به مراحل خوبی رسیده است گفت: نقش وزیر امور خارجه کشورمان در این راستا بسیار موثر بوده، البته ارتش سوریه هم وفادار بوده و هست. همچنین طرح آمریکا و اسرائیل در مورد سوریه و اعزام گروه‌های تروریستی به این کشورها از سوی آمریکا به شکست منجر شد و آمریکا عقب‌نشینی کرد. لذا خداوند را شاکری که این توطئه‌ها هم خنثی شد و برای کشوری مانند آمریکا محصولی جز ذلت و خواری نداشته است.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، خاطرنشان کرد: اسرائیل بار دیگر پشیمان می‌شود همان طور که در جنگ‌های 22 ، 33 و 8 روزه پشیمان شد.
 
وی با تشکر از دستگاه قضایی کشور در برخورد قاطع با زورگیران، گفت: از قوه قضاییه بسیار سپاسگزارم که مجازات اسلامی را در مورد زورگیران اعمال کرد. همچنین از نیروی انتظامی انتظار داریم که برخورد قاطعی با مخلان امنیت کشور داشته باشد.
 
موحدی کرمانی ادامه داد: پیشرفت‌های ما در نیروهای مسلح، وزارت دفاع و هواپیمای قاهر بسیار چشمگیر بوده و باعث افتخار ماست.
 
امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح مجازات برخورد با اخلال‌گران ارزی، گفت: بار دیگر اهمیت راهپیمایی 22 بهمن را به مردم عزیزمان گوشزد می‌کنم چرا که این راهپیمایی در موقعیت بسیار حساسی است و آمریکا به این دل بسته که مردم ما به واسطه فشار اقتصادی بریده‌اند ولی مطمئنا مردم ما با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن ثابت می‌کنند که ماندنی هستند و خسته نمی‌شوند.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه روز بزرگی یعنی 22 بهمن را در پیش داریم خاطرنشان کرد: ما باید ایام‌الله را یادمان باشد و یکی از این ایام‌الله‌ها، 22 بهمن است.
 
وی با طرح این سوال که ایام‌الله یعنی چه؟ خاطرنشان کرد: ایام‌الله یعنی روزهایی که حوادث بزرگ و شگفت‌انگیزی اتفاق افتاده و چشم همه را خیره کرده و همه را متوجه به خدا و فرامین الهی می‌سازد.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه در 22 بهمن مشخص شد که اگر تمام قدرت‌های کفر، شرک و نفاق و قدرت‌های استکباری دست به دست هم بدهند و بخواهند در مقابل حق بایستند خدا آن‌ها را نابود می‌سازد، اظهار کرد: وعده‌های الهی در 22 بهمن تحقق یافت. همچنین در 22 بهمن این معنا تحقق یافت که مستضعفین، امام و پیشوا شدند. در واقع در 22 بهمن مشخص شد که اگر انسانی به غیر خدا اعتماد کند نابود می‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران متذکر شد: امت به برکت وحدت حول محور امامت، نظام طاغوتی را نابود کردند و این مسئله تا زمانی که ملت متحد باشند و اتحاد به محور امامت و ولایت برقرار باشد، ادامه خواهد داشت و هیچ خطری ملت را تهدید نمی‌کند.
 
وی از نقش مهم امام و تدبیر الهی ایشان یاد کرد و گفت: امام (ره) در مقابل تمام توطئه‌ها و تردیدها مانند کوه ایستاد و فریاد می‌زد شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. در واقع امام (ره)‌ انسان‌ها را از عبودیت انسان نجات داد و به عبودیت الله رساند و همچنین به کشور، استقلال و به مردم عزت داد.
 
موحدی کرمانی با طرح این سوال که وظیفه ما بعد از پیروزی‌های پی در پی که داشته‌ایم چیست؟ گفت: برادران و خواهران ما باید مراقب خطر باشند و ببینند چه خطری انقلاب و نظام ما را تهدید می‌کند و نگذارند این خطر وارد کشور شود و اگر خدایی نکرده خطر وارد شد باید بکوشیم آن را رفع کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دشمنان خارجی نترسید، اظهار کرد: دشمنان وقتی ببینند شما با ولایت هستید هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما همان طور که قرآن تاکید کرده مراقب باشید گناه و معصیت نکنید و خداترس باشید. همچنین شما بدانید اگر در جبهه حق باشید، باطل نابود می‌شود. در واقع حق ماندنی و باطل رفتنی است.
 
وی ادامه داد:‌ از آمریکا، اسرائیل و جبهه کفر نترسید و وظیفه‌تان را خوب انجام دهید چرا که خدا شما را یاری می‌کند اما بترسید از وقتی که فرهنگ شما فرهنگ غربی شود. بترسید از زمانی که فرهنگ اسلامی ضعیف شود و بدحجابی در جامعه رواج یابد. در این زمان وظیفه شما امر به معروف و نهی از منکر است.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه سعی کنید این اتفاق نیفتد که منکر، معروف و معروف، منکر شود چرا که این خطر بزرگی است، گفت: اگر فرهنگ غربی در جامعه رواج یابد، همچنین تفرقه بین‌ مسلمانان بیفتد و بین‌شان رشوه رواج یابد و... خطر بسیار بزرگی است که باید همه دست به دست هم در مقابل این خطرات ایستادگی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مملکت گل و گلاب است. همه چی آرومه!.

خدا پدرت را بیامرزد آقای دکتر که یکی از هزاران را ...
مهدی
بایستی حق وباطل مشخص شه وقتی حق وباطل به هم امیخته میشه اختلاف بوجود میاد بلاخره یا حق یا باطل
Australia
انصافا خطبه های امام جمعه موقت جدید تهران حکیمانه است. احسنتم
رازقی
United States
آقایان مسئولان شما را بخاطر ملت بخاطر آقا بخاطر اسلام دست از اختلاف بردارید.
شربتیان
United States
بهتر است مسئولان درگیر و دعوایی بجای مرافعه، به شمکلات ریالی و دلاری مردم بپردازند. موافقید؟