جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دلیل وجود تصاویر متفاوت از میمون فضانورد

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 269889
رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی در مورد انتشار برخی اخبار درباره تصاویر متفاوت منتشر شده از میمون فضانورد ایرانی گفت: برخی تصاویر بکار گرفته شده از سوی رسانه ها در کنار تصاویر پرتاب کاوشگر آرشیوی بوده و نباید به آن استناد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد ابراهیمی بازتاب موفقیت ایران در اعزام کپسول زیستی حامل موجود زنده به فضا را از سوی رسانه های خارجی متفاوت و دور از انتظار عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه های خارجی واکنش های متفاوتی از موفقیت ایران داشتند و به نظر برخی از آنها در شرایط فعلی ایران، این موفقیت عجیب به نظر می رسد؛ در همین حال از نگاه برخی مسئولان کشورهای غربی، اجرای پروژه کاوشگر پیشگام در راستای برنامه های دفاعی ایران بوده و براین اساس ابعاد مختلف این موفقیت از نگاه آنها زیرسوال رفته است.
 
وی گفت: اگرچه با این دستاورد مهم و عظیم ایران به صورت باورپذیر برخورد نشده اما این نشان دهنده شرایط خوبی است که کشور به آن رسیده است.
 
دکتر ابراهیمی با تاکید براینکه اجرای پروژه کاوشگر پیشگام اقدامی کاملا صلح آمیز و فضایی است، خاطرنشان کرد: انتشار برخی اخبار مبنی بر اقدام دفاعی ایران و یا وجود برخی شائبه ها در اجرای این پروژه، ادامه سناریوسازی برخی جریانات فکری است که می خواهند موفقیت فضایی ایران را زیرسوال ببرند.
 
وی در پاسخ به برخی شایعات از عکس های متفاوت منتشر شده از میمون فضانورد تصریح کرد: تنها باید به تصاویری که از کانال رسمی سازمان فضایی ایران منتشر می‌شود، استناد کرد و برخی تصاویری که در چند روز اخیر از میمون فضانورد منتشر شده آرشیوی بوده و مربوط به آماده سازی این پروژه و تست های مختلف از چندین میمون است.
 
 رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی خاطرنشان کرد: پروژه کاوشگر پیشگام با 10 میمون وارد فاز آزمایشی شد و با توجه به سازگاری میمون ها با اجرای پروژه، در روز پرتاب نیز 3 میمون تا آخرین لحظات در قرنطینه بوده و مورد آزمایش قرار گرفتند و در نهایت یکی از میمونها که شرایط بهتری داشت به فضا اعزام شد.
 
وی گفت: بهترین ملاک برای شفاف سازی تصاویر اصلی میمونی که به فضا فرستاده شد فیلمی است که لحظه بیرون آوردن این موجود زنده از کپسول زیستی ذخیره و منتشر شده است و این موجود کاملا قابل انطباق و مطابق با میمونی است که در برنامه های مختلف خبری به صورت زنده در صدا و سیما حضور یافت و نیز به خبرنگاران سایر رسانه های جمعی از نزدیک نشان داده شد.
 
 ایران کاوشگر پیشگام حامل موجود زنده را روز دوشنبه 9 بهمن ماه همزمان با ولادت پیامبر اسلام (ص) با موفقیت به فضا ارسال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *