پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جرم خبرنگاران بازداشت شده، مطبوعاتی نیست

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 269206
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای گفت: جرم بازداشت‌شدگان مطبوعاتی نبوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید‌ محمد حسینی دقایقی پیش در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی داستان‌های قرآنی آیات که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، در پاسخ به سوالی در ارتباط با جرم فعالان رسانه‌ای بازداشت شده اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است؛ البته برخی از این افراد بازداشت نشده و تنها برای پاره‌ای توضیحات احضار شده‌اند.
 
وی با اشاره به ارتباط این افراد با خارج از کشور ادامه داد: البته چه بسا برخی از افراد ندانسته و ناخواسته در این مسیر قرار گرفتند. بدین معنا که افراد دیگری طراحی کرده‌اند و اینها بدون کسب هیچ اطلاعاتی در مسیر فعالیت قرار گرفته‌اند؛ در حالی که گمان می‌کرده‌اند در حال انجام وظیفه خود در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پس از کسب اخبار برخی افراد این اطلاعات را جمع‌آوری و به رسانه‌های خارج از کشور منتقل می‌کردند و گاهی نیز این افراد از سوی خارج از کشور در راستای ایجاد اختلاف میان مسئولان و غیره و سیاه‌نمایی‌ها خط دهی می‌شدند و ندانسته یا دانسته نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و می‌خواستند یاس و ناامیدی را در کشور ترویج دهند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرونده این افراد باید بررسی شده و ببینیم که چقدر این افراد در این مسائل نقش داشتند، یادآور شد: در عین حال وزارت ارشاد همواره باید جنبه‌های حمایتی خود را از اهل قلم، نویسندگان و مطبوعات داشته باشد؛ به هر صورت باید مدیران مسئول به خبرنگاران جوان و کسانی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند آموزش‌های لازم را ارائه دهند چرا که قطعا قاطبه مطبوعات و خبرنگاران کشور افرادی باانگیزه بوده و کسانی هستند که قصد خدمت به کشور را دارند. بنابراین باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در زمین دشمن بازی نکنند.
 
* اواخر اسفند یارانه‌ مطبوعات پرداخت می‌شود

 
حسینی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوال دیگر فارس در مورد پرداخت یارانه به مطبوعات گفت: انشاءالله اواخر اسفند یارانه مطبوعات پرداخت می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به وام مسکن خبرنگاران خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد پیگیر است اما خبرنگاران باید از نهاد ریاست جمهوری نیز پیگیر باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *