کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پراید اتومات شد/رکوردزنی با ثبت قیمت ۱۷ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان‌!

8 بهمن 1391 ساعت 8:48

معاون مهندسی قوای محرکه گروه خودروسازی سایپا از تولید پراید دنده اتوماتیک خبر داد.


به گزارش جهان، مصطفی پیکانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصولات تولید شده بر روی پلت‌فرم سایپا X100 به سامانه تعویض دنده اتوماتیک مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این سامانه اگرچه گیربکس دستی است اما کلاج وجود نداشته و تعویض دنده به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قیمت سامانه تعویض دنده اتوماتیک در حد قابل ملاحظه‌ای کمتر از گیربکس‌های اتوماتیک بوده و برخلاف آن‌ها در داخل کشور تولید شده و نیاز به ارزبری ندارد.

معاون مهندسی قوای محرکه گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در این سامانه گیربکس مانند سایر خودروها دارای پنج دنده است اما با فشار وارد شده به پدال گاز و براساس میزان گشتاور موتور، تعویض دنده به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

پیکانی تصریح کرد: در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی این خودرو تولید شده و در مرحله توسعه محصول بیش از 140 هزار کیلومتر پیمایش داشته است.

پراید به ۱۷ میلیون‌ و ۵۰۰  هزار تومان‌ رسید

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت: قیمت پراید در حاشیه بازار از 17.5 میلیون گذشت و علت اصلی آن نیز عدم عرضه مناسب از سوی تولیدكننده است.

حاشیه بازار خودرو این روزها پر جنب و جوش شده و قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شود. نگاهی به صفحات نیازمندیها نشان دهنده یك مساله است و آن عدم وجود قیمت مشخص برای خودرو صفر است.
 
بر اساس این گزارش شاخص قیمت این خودرو در یك سال گذشته از 8 میلیون تومان به محدوده 18 میلیون تومان رسیده و 118 درصد رشد را تجربه كرده است.


فروشندگان خودرو در بازار، علت رشد قیمت را كاهش عرضه در بازار می دانند و مقصر این وضعیت را تولیدكننده عنوان می كنند.

از دید یكی از نمایشگاه داران خودرو دولت باید واردات خودرو را آزاد كند تا خودرو های زیر 20 میلیون خارجی نیز وارد بازار شوند در این صورت تولیدكننده داخلی یا بازار فروش خود را تقویت می كند و یا اینكه كیفیت و قیمت خود را كاهش می دهد.

گفتنی است سایپا بر اساس آمار انجمن خودروسازان در 9 ماه ابتدای امسال تولید پراید را 52 درصد كاهش داده است.


کد مطلب: 268597

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/268597/پراید-اتومات-رکوردزنی-ثبت-قیمت-۱۷-میلیون-۵۰۰-هزار-تومان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com