جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کد ملی شماره حساب بانکی افراد می شود

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 267157
بانک مرکزی از ماه های گذشته در حال بررسی طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی است تا از این طریق حساب های بانکی افراد را تجمیع و عملیات بانکی را ارتقاء دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این طرح قرار است به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی در نظام بانکی کشور اجرایی شود.

بر اساس این طرح شماره کد ملی افراد حساب بانکی واحد آنها در بانک های کشور می شود.

ˈمحمود بهمنیˈرییس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی افراد در آینده اجرایی خواهد شد، گفته که بانک مرکزی در حال بررسی این طرح است و زمانی که به جمع بندی رسید، اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

وی درباره اعلام برخی بانک ها مبنی بر اینکه مردم از این پس تنها می توانند یک حساب آن هم با کد ملی در تمام بانک های دولتی و خصوصی داشته باشند، اظهار داشت: این طرح به معنای جمع آوری تمام حساب های بانکی نیست.

بهمنی تأکید کرد: این طرح در حال بررسی کارشناسی در بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: بطور حتم وقتی با یک حساب تمام امور بانکی را بتوانیم انجام دهیم، دیگر نیازی به تعدد حساب ها نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
حسابها کارکردهای مختلف دارند چطور چنین طرحی امکان پذیر است نکند مثل موارد دیگر اول طرح اجرا شود بعد نواقص آن مورد بررسی قرار بگیرد. مثلا حساب بانک مسکن برای دریافت تسهیلات مسکن است حساب قرض الحسنه برای موضوعی دیگر حساب جاری و پس انداز هم که متفاوت هستند