چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پرسش مرگ در پنتاگون

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 266739
ناکامی تمامی تمهیدها و برنامه های مشاوره ای برای نیروهای نظامی آمریکا در گزارش وزارت دفاع این کشور (پنتاگون)، تایید شده که در برگیرنده افزایش شمار اقدام به خودکشی بین نیروهای آمریکایی است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی.ان.ان روز چهارشنبه توسط ˈباربارا استارˈ خبرنگار بخش پنتاگون خود گزارش داد: سال گذشته میلادی 349 نظامی آمریکایی در رسته های مختلف دست به خودکشی زدند که بالاترین میزان از سال 2001 تاکنون است. گزارش پنتاگون حاکی است 239 مورد اقدام به خودکشی در سال 2012 به تایید رسیده است که 110 مورد مشکوک به خودکشی نیز در حال تحقیق است.
 
براساس این اطلاعات، شمار خودکشی ها در سال 2011 به 301 مورد رسید در حالیکه سال پیش از آن 298 مورد بود.
 
براساس بررسی ها، آمار افرادی که در ارتش آمریکا دست به خودکشی زده اند، بیشتر بین اعزام شدگان به مناطق جنگی است و موارد زیادی نیز نیروهای ذخیره هستند.
 
بنابر این گزارش، شاخص خودکشی در تمامی رسته های نظامی آمریکا با افزایش روبرو شده است.
 
رسته پیاده نظام بالاترین آمار خودکشی با 182 واقعه در اختیار دارد که این آمار در سال 2011 حدود 166 مورد ثبت شده است.
 
نیروی دریایی آمریکا با 60 مورد اقدام به خودکشی در سال 2012 در مقایسه با سال پیش از آن 52 مورد خود کشی با افزایش این شاخص روبرو شده است.
 
نیروی هوایی آمریکا نیز شاهد 59 مورد اقدام به خودکشی و در رسته تفنگداران نیز از 32 مورد خودکشی در سال گذشته به 48 مورد رسیده است.
 
این گزارش می افزاید: پنتاگون سال ها است تلاش می کند، نظامیان در معرض خطر اقدام به خودکشی را شناسایی کند.
 
نیروی زمینی و نیروی دریایی آمریکا بر روش آموزش ˈانعطاف پذیریˈ که نیروها را قادر می کند، بر تنش ها چیره شوند، متمرکز شده اند ولی در شرایط دشوار جنگی پاسخگو نبوده است.
 
ارتش آمریکا در دهه گذشته با دو جنگ منجر به اشغال افغانستان و عراق، افزون بر دهها هزار قربانی از مردم این کشورها، شاهد مرگ هزاران نظامی خود یا زخمی شدن آنان با معلولیت های جدی بوده است.
 
تلفات پرشمار نظامیان آمریکا همراه تحمیل صدها میلیارد دلار هزینه این دو جنگ به اقتصاد بحران زده این کشور در همراهی با چند کشور اروپایی گرفتار در مشکلات مالی چند ساله، سبب شده است که جنبش های ضدجنگ بویژه گروه مادران کشته شدگان نیروهای اشغالگر، خواستار پایان رویکرد جنگ افروزی واشنگتن در مناطق مختلف جهان شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *