چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

قدرتمندترین سیاستمداران زن جهان

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 266632
در حال حاضر در اكثر كشورهای دنیا زنان اداره برخی امور را به دست گرفته‌اند كه روسای جمهور برزیل و آرژانتین، لیبریا و كاستاریكا از جمله آنهاست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مجله «فوریس» اخیرا با تهیه لیستی قدرتمندترین سیاستمداران زن جهان در سال 2012 را از منظر خود معرفی كرد.
 
در صدر این لیست، «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان است. با تدابیر وی، تولید ناخالص داخلی آلمان به رقم 2.9 تریلیون دلار رسید. آلمان پنجمین قدرت اقتصادی دنیا و قدرتمندترین كشور تحت رهبری یك زن است.
 
«هیلاری كلینتون»، وزیر امور خارجه آمریكا نفر دوم این لیست است، نفر بعدی این لیست «دیلماروسف»، اولین رییس‌جمهور زن برزیل است.
 
از دیگر زنان حاضر در این لیست می‌توان به «سونیا گاندی» - رییس حزب كنگره ملی هند، «كریستینا فرناندز»- رییس‌جمهور آرژانتین، «جولیا گیلارد» - نخست‌ وزیر استرالیا، «یینگلاك شیناواترا» - نخست‌وزیر تایلند، «اِلن جانسون سرلیف» - رییس‌جمهور لیبریا و «لائورا چینچیلا» رییس‌جمهور كاستاریكا اشاره كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *