جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست پناهندگی یک صهیونیست از مصر

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 266454
براي اولين بار يك صهيونيست خواستار دريافت پناهندگي سياسي از سوي مقامات مصري شد.
به گزارش جهان، العالم نوشت: روزنامه مصري "الجمهوريه" روز سه شنبه نوشت يك صهيونيست كه غير قانوني از منطقه گذرگاه "طابا" مصر در مجاورت شهر "ايلات" در سرزمينهاي اشغالي وارد مصر شده بود، از مقامات قاهره درخواست پناهندگي سياسي كرده است.

اين روزنامه به نقل از مقامات امنيتي خاطرنشان كرد: اين فرد خود را از وابستگان به اعراب سال 1948 فلسطين اشغالي معرفي كرده است . به نوشته اين روزنامه ، تحقيقات در خصوص هويت واقعي وي ادامه دارد.

به گفته مقامات امنيتي منطقه طابا اين فرد تاكيد كرده كه تعامل ناعادلانه و خشونت آميز مسوولان امنيتي رژيم صهيونيستي سبب فرار ساكنان سرزمينهاي اشغالي شده است.

وي خاطرنشان كرده است كه نبود امنيت در مناطق اشغالي باعث شده تا اغلب ساكنان اين مناطق به فكر فرار از ظلم و ستم رژيم صهيونيستي باشند.

همچنين افزايش مهاجرت تحصيل كردگان از اسراييل كه ديگر سرزمين هاي اشغالي را مكان مناسبي براي رسيدن به اهداف خود نمي دانند، به چالشي مهم براي سران اين رژيم تبديل شده است.

روزنامه لبناني "السفير" با اشاره به سير مهاجرت نخبگان از سرزمين هاي اشغالي نوشت: رشد پديده فرار مغزها به مشكلي حقيقي براي اسراييل تبديل شده و نگراني هاي مضاعفي براي سران آن به بار آورده است.
طبق آخرين گزارش ها در سال هاي اخير بيش از 14 درصد از فريختگان دانشگاهي اسراييل كه داراي مدارك علمي در رشته هاي مختلف تخصصي دكترا و مهندسي هستند به خارج مهاجرت كرده و ديگر به اين كشور بازنگشته اند و 5 درصد نيز از بين سال هاي 1985 تا 2005 ميلادي همچنان در خارج زندگي مي كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *