چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳۹

پیام طلبه سیرجانی از زندان: یادتان باشد تنهایم گذاشتید

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 266058
حجت‌الاسلام جهانشاهی نیمه‌شب 22 دی ماه جاری پیام کوتاهی با عنوان کوچک‌ترین سرباز ولایت از اتاق 1 بند ویژه روحانیت اوین خطاب به نیروهای حزب‌اللهی و بچه هیأتی‌ها صادر کرده است.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام جهانشاهی نیمه‌شب 22 دی ماه جاری در پیام کوتاهی با عنوان "کوچک‌ترین سرباز ولایت" از "اتاق 1 بند ویژه روحانیت اوین" خطاب به "نیروهای حزب‌اللهی" و "بچه هیأتی‌ها" صادر کرده است.

در این پیام که با "بسم رب‌ الحسین (ع)» آغاز شده، آمده است: "محبین اهل بیت، حاج‌منصور ارضی، حاج‌سعید حدادیان، حاج‌‌محمود کریمی، حاج‌مهدی سلحشور، حاج‌سعید قاسمی، حاج‌آقا آقاتهرانی، حاج‌آقا میرباقری، حاج‌‌علیرضا پناهیان، سیاسیون، اصحاب رسانه، عدالتخواهان، بسیجیان، دانشگاهیان و با بصیرت‌ها، فقط یادتان باشد ما را تنها گذاشتید".
 
 
طلبه سیرجانی دو سال قبل در زمستان سال 89 در هنگام تحصن خود در حرم عبدالعظیم حسنی در گفتگو با خبرگزاری مهر با طرح این سئوال که «چرا بچه حزب‌اللهی‌ها فریاد عدالتخواهی را می‌شنوند ولی توجهی به آن نمی‌کنند»، گفت: «احتمالا در آینده‌ای نزدیک در اعتراض به کسانی که ادعای بچه حزب اللهی بودن دارند اما توجهی به فریاد عدالتخواهی نمی کنند، دست به اعتصاب غذا می‌زنم.»
 
به گزارش مهر، حجت الاسلام جهانشاهی همراه با حجت الاسلام بجانی طلبه عدالتخواه تبریزی و حجت الاسلام علیزاده طلبه عدالتخواه کلیبری  برای پیگیری فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی به دنبال ایجاد "جبهه مردمی عدالتخواهی"بود.
 
حجت الاسلام جهانشاهی که از سال 83 فعالیت هایی را در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی به منظور مبارزه با پدیده زمین خواری در سیرجان آغاز کرد به طلبه سیرجانی معروف شد.
 
وی در اواخر عمر دولت دوم خاتمی اقدام به تأسیس "مجمع جوانان مسجدی" در سیرجان کرد و به فعالیت‌های مذهبی و امر به ‌معروف‌و نهی ‌از منکر می‌پرداخت که البته فعالیت‌های ابتدایی این مجمع بیشتر معطوف به مسایل خُرد فرهنگی بود؛ اما بعد از مدتی با تأکیدات مقام ‌معظم ‌رهبری مبنی بر مطالبه عدالت و پاسخ‌خواهی از مسوولان در سال‌های 83 و 84، این فعالیت‌ها وارد مرحله مطالبه عدالت از مسوولان شد.
 
طلبه سیرجانی برای پیگیری مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدام به برگزاری پیاده روی‌های عدالتخواهانه در شهرهای قم و تهران کرده بود که به دعوت جمعی از عدالتخواهان اهوازی به این شهر رفت.
 
این طلبه که قرار بود در سوم خرداد ماه سال جاری پیاده روی عدالتخواهانه از مقابل سازمان بسیج دانشجویی واقع در میدان ساعت شهر اهواز تا  دانشگاه شهید چمران این شهر برگزار کند؛ توسط عوامل انتظامی در میانه راه، بازداشت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلت خوشه حاج آقا. این لیست اسامی که گفتی تا وقتی هزینه دادن نباشد همراهت هستند. پای هزینه دادن بیاد وسط حاجی حاجی مکه
یا لیتنا کنا معک
به چه جرمی دقیقا؟ مگه تو این کشور آزادی بیان و آزادی حرکت وجود نداره؟؟؟
حتما طبق قانون خلاف کرده که دستگیرش کردند .
برای مطالبه حق و حقوق قانونی مردم در جمهوری اسلامی راهکارهای قانونی کم نداریم . اگر غیر از این است همه 70 میلیون ایرانی جهت احقاق حق خود خصوصا در هفت سال گذشته باید به خیابان بیایند . که در آن صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد .
اگه خلاف کرده چرا کسی نمیگه خلافش چیه؟
نه برادر عزیز در بسیاری از نقاط این کشور قانون کار نمی کند بلکه ایل و پول و عنوان کار می کند و کسی گوشش به قانون و مردم بدهکار نیست و در بسیاری از زمینه ها از خود قانون می بافند.
...
Iran, Islamic Republic of
اگه در سیر مراحل است بگن پدرشون یه وثیقه 10 میلیاردی بگذارد تا آزاد شود.آقای پدر برای همین جاها خوبه
Iran, Islamic Republic of
عدالت؟عدالت؟عدالت؟....
به قول شهید اوینی: در جمهوری اسلامی همه آزادند بجز حزب اللهی ها!!!
(سران فتنه ازادانه میگردن ولی امثال طلبه سیرجانی بازداشت در زندان!!!)
United States
مبارزه با مفاسد اقتصادي با تصويب قوانين سفت وسخت باشد ومقامات هم خارج شمول نشوند همين قانون منع دوشغل اگر براي همه اجرائ شود مهمترين اقدام ضد فساد صورت مي پذيرد بشرطي كه قانون گذران از منافع شان بگذرند.
شما حاج آقا بد نیست نماینده مجاز تولید و پخش غیرت علوی باز کنی و یکم به من عامی و خواص بیخیال ما غیرت بفروشی.
من اكثراحركتهاي اين طلبه سيرجاني را پيگيري مي كنم .اولا شك نكنيد كاراين عزيز اشتباه است .....
United States
ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
...
از دستگیری این مرد متعجبم؟
أین تذهبون ؟؟؟؟
ایشالا امام زمانمون بیاد؛ حقانیت این انقلاب و بسیجی ها ثابت بشه
سلام پسر پیغمبر ص را تنها گذاشتند دیگر حساب کار باید دستمان باشد .... در جریان مبارزات نواب صفوی خواندم آن شهید بزرگوار گفته بود برای مبارزات احتیاج به اسلحه داشتم یک امام جماعتی برایم جور کرد ولی گفت اگر لو رفتی شتر دیدی ندیدی !!!! خیلی از ما آدما پای عمل و دادن هزینه که فرا برسه درجا میزنیم ....
بنظر بنده هم كار ايشان اشتباه است
اشتباه اندر اشتباه
ايشان برود تبليغ دين كند و مردم را آگاه كند
كار يك طلبه كه تحصن و بيكار نشستن نيست
طلبه بايد شبانه روز بيست ساعت براي دين خدا كار كند و به مردم آگاهي دهد
وگرنه همه بلدند كه بروند يك گوشه تحصن كنند و بيكار بنشينند
چه عدالتی که اصحاب حوزه در زمان تحصیل حجره مجانی و حقوق و غذای رایگان دارند بنده دانشجو باید صد جور پول و ... پرداخت کنم هردو 4-6 سال درس بخوانیم بنده اگر کار گیرم بیاد ماهی نهایت 1 میلیون میگیرم اما شما یک سخنرانی تکراری میکنی همین مبلغ را میگیری "خویش را اول مداوا کن کمال اینست و بس"
Malaysia
آخر الزمان كه ميگن همينه ديگه! روحاني عدالتخواهش تو كشور اسلامي ميفته زندان!
Iran, Islamic Republic of
وثیقه تا 10000000000 تومان با من!!!!!!!!
البته چون آقا زاده نیست نمی دم!!!!
عدالت..؟فقط دعا کنید سایه سید علی تا ظهور مولا صاحب الزمان بالای سرمان باشه....وگرنه با این رجال سیاسی عدالت رو نمیشه حتی به زبون آورد....آقا جان خودت به داد ما برس...
Iran, Islamic Republic of
تا مطالبه عدالت مطالبه جمعی و عمومی نباشد به آن دست پیدا نمی کنیم.باید بچه حزب اللهی ها وارد میدان شوند تا انگ برانداز و خارجی و ... در کار نباشد و الا نظام از درون دچار مشکل می شود
United States
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است ...
Iran, Islamic Republic of
سلام.اگه دادگاه وثیقه میلیاردی خواست من یه نفر رو میشناسم یه باغ داره با سند...
Iran, Islamic Republic of
می تونست بگه رفتم ساندویج بخرم که دستگیرش نکنن...
Iran, Islamic Republic of
برادر حق با توست ولی چه کنیم که دست های ناپاکی هست که اجازه فریاد عدالت خواهی را نمی دهند کاش می شد فریاد زد ومی گفتیم آقایان مسئول به چه جرمی ایشان در زندان باید باشند ولی دزدان بیت المال که بعضا پرونده‌های چند تنی دارند آزاد برای خود می چرخند چرا؟
Iran, Islamic Republic of
"چه عدالتی ...."
ببخشید ما که دانشگاه می رفتیم هم خوابگاه مجانی و غذای یارانه ای و کمک هزینه تحصیلی داشتیم، این بندگان خدا هم ماهی 40 50 تومان بیشتر حقوق دریافت نمی کنن. البته شاید شما از اون مایه دارایی هستی که به لطف دانشگاه آزاد و ... در حال خریداری! مدرک هستید که موضوعش متفاوته
"چه عدالتی که اصحاب حوزه در زمان تحصیل حجره مجانی و حقوق و غذای رایگان دارند بنده دانشجو باید صد جور پول و ... پرداخت کنم هردو 4-6 سال درس بخوانیم بنده اگر کار گیرم بیاد ماهی نهایت 1 میلیون میگیرم اما شما یک سخنرانی تکراری میکنی همین مبلغ را میگیری "خویش را اول مداوا کن کمال اینست و بس""

به نظر منم باید تحصیل برای جوانان رایگان ولی سخت باشه تا از هم از ورود افرادی که اهل درس نیستن و فقط دنبال مدرکن جلوگیری بشه و هم اونایی که واقعا اهل درسن با فراغ بال درس بخونن. اما اینکه شما از روی بی انصافی یه طرفه به قاضی رفتی تعجب آوره که چطور یه تحصیل کرده اینطور قضاوت می کنه. الان طلاب از صدتا نود تاشون زندگی سطح پایینی دارن. به نظرم شما با طلاب زیاد در ارتباط نیستی و از روحانیون فقط همین چند نفر مشهورو می بینی که دارن بخاطر سخنرانی هاشون پول می گیرن والا ما که هر وقت روحانی دعوت کردیم اولا با خضوع و فروتنی هر مقدار بهشون پول دادیم حرفی نزدن و از طرفی ممر درآمدشون همین روضه ها و منابره و پولی که ما بهشون میدیم بابت زحمتیه که برای درس خوندن میکشن تا بیان هم از دین دفاع کنن و هم به شبهات و سئوالات ما که نمی تونیم همه ما محصل دروس دینی تا مدارج بالا بشیمٰ باشن
رهبری در یک سخنرانی فرمودند (به مضمون) که مطالبه گران عدالت باید طوری رفتار کنن که قانونی باشه و نشهبهشون ان قلت اورد. لذا بهتر بود اقای سیرجانی با ایجاد حلقه های عدالت طلبی از بین دانشجویان یک تشکل قوی درست می کرد و با مشاوره برخی دانشجویان حقوق در این زمینه فعالیت می کرد تا گیر نکنه. نظام که نمی تونه قانونو اجرا نکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر صد نفر مثل اين حاج آقا بودند،و هر كدام هزار نفر پيرو داشتند ،..... احتياج به دور زدن تحريم ها نداشتيم! همين ثروت داخلي كفايت مي كرد و دشمن نا اميد از تحريم ها پي چاره ي ديگري مي رفت.
فراموش نكنيم كه با دستور حضرت آقا يك بار ايشان پس از بازداشت از سوي قوه قضاييه، مصادف با شب عيد از زندان آزاد شد، همچنين مقام معظم رهبري از تلاشهاي طلبه سيرجاني تشكر كرده بودند، حالا چرا قوه قضاييه دوباره دستگيرش كرده از عجايبه!!!
محل پرداخت هزینه طلاب وجوهات شرعیه. از این محل نمیشه برای دانشجوهای درس نخون که نتونستن دانشگاه دولتی برن هزینه کرد. تحصیلات عالی رایگان برا بچه درسخون هاست. بقیه یا باید برن دانشگاه‌های پولی یا بی خیال تحصیلات عالی بشن. ضمنا از بیت المال هم نباید هزینه بعضی ها رو داد .
United States
کار یه خورده مشکوکه!!!
Serbia
دانشجوی حق طلبی که پول غذا و خوابگاه و ... میدی
اولا بحث خوابگاه‌ها باید در وزارت علوم بحث بشه الان تو حوزه قوه قضاییه هستیم
ثانیا حتما با این همه تلاشی که میکردی معدلت بدون یک تقلب و خواهش از استاد 18 به بالا بوده دیگه
ثالثا اگه 4 تا مثل تو ... متفکر این مملکت بشند وحدت حوزه و دانشگاه که هیچ، هیچ وحدتی به دست نمیاد بنابر این سعی کن خودت رو از عقده و کینه بی‌جا دور نگه داری!
Serbia
طلبه عزیز جواب کسانی که اسم اوردی به حضرت عالی و همه کسانی که فکر میکنند خبریه :
راهتون از بصیرت دور بود فعلا در مرحله آکادمیک بصیرت هستیم خیلی بصیر بودنم خوب نیست گاهی با یک چشم باید بصیرت داشت;جمعی از بصیران و جان فشانان بصیرت که جلوی هیچ مستکبری سر خم نمی کنند!
United States
داداشي الان دور دور مهدي هاشمي هاست نه شوما ها
ایشالله خود امام زمان بیاد و همه را آزاد کنه
يك طلبه سابقا دانشجو!
بزرگواري كه گفته "چه عدالتی که اصحاب حوزه در..." من دانشجوي مهندسي برق صنعتي شريف بودم. هم دوره اي هاي من الان اكثرا دكتري دارن و همه با حقوق خيلي بالاتر از اوني كه شما گفتي دارن كار ميكنن، ولي من هنوز تو حوزه ليسانسمم نگرفتم! (سطح دو حوزه) كه نه سال طول مي كشه گرفتنش.
قصدم مقايسه نبوده هيچ وقت ولي جهت روشن شدن عرض مي كنم:
در دانشگاه ما هم خوابگاه مجاني داشتيم، هم غذامون به همين قيمتي بود كه تو حوزه بهمون مي دادن. تازه متاهلا هم خوابگاه متاهلي داشتن كه حوزه نداره. همه اين امكانات هم دولتي بود ولي تو حوزه يا شخصيه يا وقفي معمولا. و بسياري از امكانات ديگه كه تو حوزه هنوز خوابشو مي بينيم، مثل زمين هاي ورزشي و امكانات رايانه اي و ... كه حداقل تو شريف و خيلي دانشگاه‌هاي دولتي ديگه كه من رفتم فراهم بود.
از طرفي وقتگير و ديربازده بودن دروس حوزوي باعث ميشه كه طول تحصيل زيادتر باشه و از طرفي برخلاف دوره هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه كه حداكثر يكي دو روز در هفته درسها برقراره، در سطوح عالي حوزه دروس هر روز برقرار است و خيلي چيزاي ديگه.
چون تجربه دوتاشو دارم عرض كردم.
ضمن اينكه بنده سال اول طلبگيم 84، كل شهريه اي كه به عنوان متاهل دريافت مي كردم (البته بدون اجاره نشيني! چون هنوز دوران عقدم بود و حجره نشين بودم) حدود 35 هزار تومن بود!
و الان كه سطح دو مشغولم و دو تا بچه دارم و ممتاز هم هستم و اجاره نشين! و حدود 7 سال هم گذشته از ورودم به حوزه حدود 260هزار تومن شهريه دارم و تمام وقتم را درس و مطالعات حوزه پر ميكنه.
تازه براي كار تو مساجد و مشاوره هاي گاه و بيگاه هم هيچ دريافتي ندارم.
و اگه يارانه نبود...
الحمدلله
United States
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
دوستان محترم! الان وقت این بحث ها نیست مطلب مهم اینه که ایشون هنوز در زندانه و بعضی ها آزادن!
بنده هم خودم طلبه هستم و سابقا دانشجو!
یاعلی