پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تظاهرات هزاران آمریکایی در مقابل کاخ سفید

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 265754
هزاران تن از مردم آمریکا در مقابل ساختمان کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هزاران تن از مردم آمریکا روز جمعه حدود ساعت 12:30 به وقت محلی در اعتراض به سیاست های دولت این کشور درقبال زندان گوانتانامو از روبه روی ساختمان دادگاه عالی آمریکا در واشنگتن به سمت کاخ سفید حرکت کرده و تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.
 
بسیاری از معترضان که لباس نارنجی رنگ زندانیان گوانتانامو را برتن داشتند با در دست داشتن عکس‌هایی از زندانیان مسلمان که در این زندان کشته شده‌اند، نسبت به کشتار این زندانیان اعتراض کردند.
 
معترضان در این تظاهرات که با حمایت سازمان دیده‌بان حقوق بشر در واشنگتن برگزار شد همچنین نسبت به وعده های دروغین "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در خصوص تعطیلی این زندان اعتراض خود را بیان کردند.
 
با وجود آنکه اوباما در مبارزات انتخاباتی سال 2008 خود وعده داده بود گوانتانامو را تعطیل خواهد کرد، این زندان هنوز بسته نشده است.
 
در حال حاضر 169 نفر در گوانتانامو زندانی هستند. هر چه بیشتر از عمر گوانتانامو می گذرد این نگرانی وجود دارد که مردم زندانیان گوانتانامو را به فراموشی بسپارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *