جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۳ عامل افزایش اجاره زمین‌های ۹۹ ساله

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 265398
یک مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش عوارض پروانه ساخت، مالیات نقل و انتقال موجب افزایش قیمت منطقه‌ای به تبعیت از آن بالا رفتن میزان اجاره زمین مسکن‌های 99 ساله شده است.
به گزارش جهان، این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با فارس افزود: وزارت راه و شهرسازی میزان اجاره مسکن 99 ساله را افزایش نداده است، بلکه سایر مولفه‌ها مثل عوارض سالیانه شهرداری و پروانه ساخت، افزایش مالیات نقل و انتقال و قیمت منطقه‌ای باعث می‌شود تا میزان اجاره زمین 99 ساله نیز به تبعیت از این مؤلفه‌ها بالا برود.
 
وی ادامه داد: یک قرارداد اجاره داریم که 10 درصد قیمت منطقه‌ای است و سالی هم 5 درصد به زمین‌های مسکن مهر 99 ساله اضافه می‌شود، بنابراین قیمت منطقه‌ای را وزارت راه و شهرسازی تعیین نمی‌کند چرا که این قیمت را سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی تعیین و ابلاغ می‌کنند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: سرانه مسکونی هر منطقه در مسکن‌های مهر 99 ساله با هم متفاوت است ، بنابراین احتمال دارد سرانه زمین یک واحد مسکونی 20 متر سرانه زمین و برای یک واحد مسکونی دیگر 60 مترمربع باشد.
 
وی اضافه کرد: پس این افزایش اجاره زمین یک عدد ثابتی نیست که بتوان گفت قراردادهای اجاره مسکن 99 ساله چند درصد افزایش یافته است.
 
*وزارت راه و شهرسازی اجاره مسکن 99 ساله را افزایش نداده است
 
این مقام مسئول ادامه داد: به هر حال اجاره زمین مسکن 99 ساله نیز به تابعیت از افزایش قیمت منطقه‌ای رشد می‌کند و  به معنی این است که وزارت راه و شهرسازی اجاره مسکن 99 ساله را افزایش نداده است.
 
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی دنبال افزایش اجاره زمین 99 زمین ساله نیست چرا که مبنای تغییر آن مالیات نقل و انتقال، عوارض سالیانه و قیمت منطقه‌ای است و چون قیمت منطقه‌ای افزایش می‌یابد میزان اجاره‌بهای زمین مسکن مهر 99 ساله نیز بالا می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *