جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

48 ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد می‌شوند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 265370
یک مسئول ترک اعلام کرد که 48 ایرانی ربوده شده به‌دست گروه‌های مسلح در سوریه قرار است امروز آزاد شوند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: "بولنت یلدرم" رئیس هیئت امداد رسانی و کمک های بشردوستانه ترکیه امروز چهارشنبه از موفقیت میانجیگری ترکیه و قطر برای انجام قرارداد مبادله بازداشت شدگان بین نظام سوریه و مخالفان (مسلح) خبر داد که براساس آن 2130 فرد بازداشتی در زندان‌های نظام سوریه از جمله شماری اتباع ترک در مقابل آزادی 48 ایرانی، آزاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: قرارداد مبادله بازداشت شدگان در ساعات آینده در پایتخت سوریه بین نظام سوریه و مخالفان انجام می شود که براساس آن 48 ایرانی بازداشت شده در نزد مخالفان درمقابل آزادی 2130 نفر که بسیاری از آنها اتباع ترکیه زندانی در سوریه هستند، آزاد می‌شوند.

یلدرم که هم اکنون برای مشارکت در اقدامات جاری در زمینه قرارداد مبادله بازداشت شدگان در شهر دمشق به سر می برد به خبرگزاری آناتولی گفت: تبادل اسیران در چند ساعت آینده انجام خواهد شد و قرارداد مبادله با میانجیگری ترکیه و قطر انجام شد.

یلدرم گفت: فعالیت در زمینه بستن قرارداد از مدتها قبل شروع شد و هم اکنون ادامه دارد و مبادله اسیران "یک پیروزی برای دیپلماسی انسانی است".

وی در اشاره به بازداشت روزنامه نگار فلسطینی در سوریه از ماه اوت گذشته گفت: ما به فعالیت برای آزادی غیرنظامیان تابعیت های مختلف و در صدر آنها بشار القدومی ادامه خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *