کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوای تهران در شرایط هشدار قرار گرفت

19 دی 1391 ساعت 18:15

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 152 ایستاده گفت: هوای تهران در شرایط هشدار قرار گرفت.


به گزارش جهان، یوسف رشیدی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران برمیزان غلظت تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط هشدار است.

به گفته وی، در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی،  آلاینده دی اکسید گوگرد با 10 واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد 45، آلاینده ازن با 3 واحد افزایش روی عدد 30،  ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با 7 واحد افزایش روی عدد 91 و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با 18 واحد افزایش روی عدد 152 ایستاده است.


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: همچنین در حال حاضر آلاینده منواکسید کربن با 4 واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد 37 قرار گرفته است.


رشیدی اظهار داشت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی قسمتی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات بارش برف و باران است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار گیرد.


وی افزود: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است.


کد مطلب: 265220

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/265220/هوای-تهران-شرایط-هشدار-قرار-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com